Skärgårds-Coop stävar vidare med utökat erbjudande säsongen 2023

Coop Butiker & Stormarknaders e-handelserbjudande med leveranser i Stockholms skärgård som lanserades i fjol, utökas för säsongen 2023. Antalet rutter blir två istället för som tidigare en och antalet stopp utökas från 10 till 35 bryggor. ”Skärgårds-Coop” har premiär den 15 juni och fortsätter till den 25 augusti. Sortimentet är lika brett som tidigare och leveranspriserna desamma som förra året.

Coop Butiker & Stormarknader fortsätter att serva kunder och medlemmar som vill ta med sig sitt Coop ut till Stockholms skärgård, vare sig de är bofasta skärgårdsbor eller sommargäster. Från och med måndag 15 juni kan beställare i mellersta och södra skärgården ta emot sina varor vid 35 bryggor, tisdagar till fredagar, beroende på var de bor.

– Vår filosofi är att alltid finnas på plats med hela vårt sortiment, oavsett tidpunkt eller plats för de kunder och medlemmar som vill handla hos oss. Vi inledde försöket med Skärgårds-Coop i fjol och mycket glädjande föll det väl ut, så pass väl att vi i år nära fyrdubblar antalet bryggor vi levererar till och täcker en större del av skärgården genom att införa en andra rutt. Dels är det viktigt att upprätthålla en hög servicegrad även under sommar- och semestertid och dels vill vi göra det vi kan för att bidra till en levande skärgård, säger Meta Persdotter vd för Coop Butiker & Stormarknader

Inför säsongen 2023 har Coop Butiker & Stormarknader utökat antal rutter från en till två där respektive rutt stannar vid ett utökat antal bryggor (35 bryggor, tidigare 10). Den ena rutten trafikerar mellersta skärgården från Sollenkroka på Vindö, runt Sandhamn och söderut runt Nämndö. Den andra går längre söderut runt Ornö och till norra spetsen av Utö. Respektive rutt kommer större delen av sommaren trafikeras två gånger i veckan, tisdag till fredag, med leverans mellan cirka klockan 13 till 19. Kostnaden för leverans förblir densamma som förra säsongen, det vill säga 199 kronor. Det beställningsbara sortimentet motsvarar nästan hela utbudet på Stora Coop Värmdö (som plockar beställningarna) inklusive delikatesser, färdiglagat och bageri. Priserna på varorna är desamma som på Stora Coop och beställningar kan läggas dygnet runt alla dagar i veckan på coop.se.

På sensommaren, den 25 augusti, när Skärgårds-Coop gör sin sista bryggleverans för säsongen, fortsätter leveranser till de permanenta Hämta-skåpen invid färjelägena vid Furusund, Östanå och Dalarö.

Mellersta skärgården (onsdagar och fredagar) Södra skärgården (tisdagar och torsdagar)
Brygga Tid Brygga Tid
Östanvik, Nämdö 18:05
Sand, Nämdö 18:20
Uvön 18:40

Rutt mellersta skärgården från Sollenkroka på Vindö, runt Sandhamn och söderut runt Nämndö Rutt södra skärgården runt Ornö till norra spetsen av Utö.

Mer information på www.coop.se/handla/skargardsleveranser