Böcker årets julklapp - Sodastream årets bubblare

Pressmeddelande 2007-11-07 Litteratur i alla former väntas bli årets julklapp visar en färsk undersökning genomförd av Coop bland 35 000 av sina medlemmar. Efter böcker kommer en rad musik- och teknikprylar där platt-tv fortfarande är en åtråvärd julklapp. En ny bubblare på listan är Sodastream-maskinen som förväntas hamna på många människors önskelista i år.

– Det är andra året i rad vi låter våra medlemmar rösta fram vad de tror blir årets julklapp. Spännande i år är att 80-talsikonen Sodastream-maskinen fått en renässans vilket med stor sannolikhet är en effekt av den senaste tidens klimatdiskussioner. Vi tror också att vi kommer att sälja en hel del av Änglamarks ekologiska lakan och handdukar till jul, säger Magnus Frisk, informationschef på Coop Sverige.

Coop genomför löpande Medlemspaneler på www.coop.se. Undersökningarna är ett sätt för Coop att föra en kontinuerlig dialog med kunder, medlemmar och därmed också ägare för att i butik kunna möta deras önskemål och behov. Årets sista panel handlar om konsumtionsvanor under julhelgen.

Årets hetaste klappar 2007 1. Böcker 2. Platt-tv 3. Mobiltelefon 4. Mp3-spelare 5. GPS

Årets bubblare 2007: Sodastream

För mer information kontakta: Magnus Frisk, informationschef Coop Sverige, 08-743 20 11 Coops pressjour 08-743 23 33.