Coop Extra till Uppsala

Sveriges snabbast växande dagligvarukedja Coop Extra etableras nu i Gränby Centrum i Uppsala.

Butiken har två anställda kockar som på plats tillagar olika maträtter. Färdiglagad mat säljer allt mer både i form av matlådor och som catering. I butiken finns även manuella diskar för luncher, charkuteri och ost, en stor avdelning med frukt och grönt samt ett eget bageri.

– I dagens hårda konkurrens måste vi alltid vara strået vassare i kundmöte, utbud och kvalitet, säger Niklas Tyni.

En nyhet är att Coop Extra nu även kan erbjuda servicen som postombud. Butiken är omprofilerad från Coop Forum och har i samband med detta också bytt en del inredning i butiken. Frukt- och gröntavdelningen har nytt utseende och skåpen för färskt bröd är lägre så kunderna kan se in i bageriet. Med Coop Extras röda färg på bland annat frysar och kylar har butiken även blivit varmare och mer välkomnande.

Fakta om Coop Extra Gränby Uppsala: Nyinvigningsdatum: 16 september 2010 Adress: Marknadsgatan, Uppsala Öppettider: 08.00-22.00 alla dagar i veckan Butikschef: Niklas Tyni

För ytterligare information: Niklas Tyni, butikschef Coop Extra Gränby Uppsala, tel. 018-65 19 00 Coops pressjour, tel. 08-743 23 33