Coop Forum vässar inom hemtextil

Coop har tecknat avtal med Skenebaserade design- och produktionsföretaget Retex AB med dotterbolag CAT Nordic AS. Avtalet innebär att Coop Forum kommer att få ett helt nytt sortiment av hemtextil för kök, bad och sovrum. Produkterna dyker upp i Coops stormarknader redan till hösten 2008 och finns på plats fullt ut under våren/sommaren 2009.

Retex kommer att leverera hemtextil för hela hemmet, allt från badrumsmattan till kökshanddukarna och sovrumspläden. Färger och mönster kommer att koordineras och vara lätta att kombinera. CAT Nordic representerar ett drygt 30 –tal leverantörer i Asien vilket säkerställer rätt produkter till bra priser. CAT Nordic har ett designteam bestående av fyra designers. Den största delen av produktionen sker i Asien men även i Polen. Coop är Rextex hittills största kund och innebär 3-4 nyanställningar i Skene.

– Vi är stolta och glada att vi blivit utvalda för denna uppgift. Vi har ett nytt koncept för marknaden och vi ser med ödmjukhet och tillförsikt fram emot detta samarbete, säger Krister Claesson, VD Retex AB.

– Heminredningstrenden håller i sig och marknaden ökar. Vi har fler singelhushåll och dubbla bosättningar än tidigare. Coop Forums nya uppdaterade sortiment kommer att göra det lätt och prisvärt att enkelt förnya hemmet, samtidigt som man gör veckans matinköp, säger Annette Fahlberg.

Bildtext: Exempel på handduksmönster ur Coop Forums kommande kollektion från Retex.

Ytterligare upplysningar Annette Fahlberg, kategorigruppchef hem och fritid, Coop Sverige, tel 08-743 13 18 Coops pressjour tel 08-743 23 33