Coop sänker matpriserna igen – ”Vi satsar på våra medlemmar”

Coop fortsätter att sänka priserna på livsmedel för sina medlemmar. Under fyra veckor med start 15 april fram till 12 maj får ett stort antal varor sänkt pris på samtliga Stora Coop och Coop.

- När vi summerade 2023 kunde vi glädjas åt att 1,8 miljarder kronor gått tillbaka till våra ägare, alltså våra 3,9 miljoner medlemmar, i form av medlemspriser och medlemskampanjer och värdecheckar. Vi fortsätter på den inslagna vägen även för veckorna 16-19 med sänkta priser på produkter relevanta för årstiden och som våra medlemmar uppskattar, säger Marie Nygren vd för Coop Sverige.

Totalt omfattar prissänkningen veckorna 16-19 ett 40-tal produkter under Coops egna varumärken Coop, Änglamark och Xtra. Vårens inträde har gått få förbi och i takt med att värmen och ljusa kvällar återvänder ökar suget efter grillkvällar och fika. Ett urval av produkter med sänkt pris perfekta för grillen är hamburgare, kyckling i olika former, ribs och vegofärs, och för fikastunderna sänks priset på flertalet kaksorter, inklusive nya snacksfavoriten Chocolate Crispies. Dessutom får en rad frysta grönsaker sänkt pris, bland annat avokado.

Under Coops ekologiska varumärke Änglamark sänks priset på majskorn, yoghurt, grillost, fetaost, äppeljuice samt kokosmjölk.

Våren är för många även synonymt med städning, att göra plats för det nya och städa ut vinterns alla gruskorn. Perfekt då med sänkt pris på flertalet varianter av allrengöringsmedel samt väldoftande tvålar.

För att ta del av prissänkningen behöver man vara medlem i någon av Coops 26 konsumentföreningar. I dag är över 3,9 miljoner svenskar medlemmar inom Coop – en ökning med 189 136 personer under det senaste året för hela Coop i Sverige.

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13