• Coop/

Coop tar framgångskoncept till Lidköping: Coop Extra öppnar vid Änghagens handelsplats

Report this content

Idag slår Coop Extra upp dörrarna för Lidköpingsborna. Fokus är på fräscha färskvaror, en manuell delikatess- och fiskdisk och ett eget bageri där allt bakas från grunden. Allt enligt medlemmarnas önskemål.

Coop Extra har en stor och påkostad frukt och grönt avdelning. Butiken blir ensam i Lidköping med ett eget bageri, där bröd, tårtor och kakor bakas från grunden av anställda bagare. I delikatessdisken kan du köpa allt från dessertostar till chark och färdiglagade rätter. I entrén finns spel och kiosk och butiken har självscanningsystemet Shop Express.

– Kedjan Coop Extra har haft en fantastisk utveckling de senaste åren. Därför är det extra kul att få öppna en Coop Extra i Lidköping, säger Patrik Wirlén, kedjechef Coop Extra.

– Som gammal Lidköpingsbo så är det glädjande att våra medlemmar äntligen får en Coop Extra butik på orten att handla sin mat i, säger Carina Malmer, ordförande i Coop Medlem Väst.

Miljövänlig butikskyla Änghagens miljöprofil går hand i hand med Coops hållbarhetsarbete. Butiken i Lidköping har en toppmodern kyl- och frysanläggning med enbart naturliga köldmedier som inte påverkar växthuseffekten. Kyl- och frysdiskar med glaslock, LED-belysning och övervakningssystem bidrar till lägsta möjliga energiförbrukning.
Fakta om Coop Extra, Lidköping: Adress: Rörstrandsgatan 5, Änghagens handelsplats, Lidköping Öppettider: 07.00-22.00 varje dag Anställda: ca 45 personer

För ytterligare information: Johan Petersson, butikschef Coop Extra Lidköping, tel. 010-741 77 71 Coops pressjour, tel. 08-743 23 33