Delikatessdisken är tillbaka när Coop Forum Skövde nyöppnar

Report this content

I morgon nyöppnar Coop Forum Skövde efter omfattande renovering. Hela stormarknaden är ombyggd interiört och har fått flera klimatsmarta lösningar bl a annat för kyl- och fryssystem. Sortiment är breddat på flera avdelningar och delikatessdisken är tillbaka efter många kunders önskemål.

Frukt- och gröntavdelningen har utökats med 50 kvadratmeter. – Vi har fått ett breddat sortiment och stora ytor för en av våra allra viktigaste avdelningar, säger Magnus Morell.

Stormarknaden satsar också extra på det populära internationella sortimentet ”Världens mat”, samt utökade sortimentet för ”Barnet” och ”Köket”.

–Sortimentet är större, samtidigt som den nya utformningen av stormarknaden gör det enklare och smidigare att hitta och handla. Vi har lyssnat på medlemmar och kunder och att vi återigen har en riktigt härlig delikatessdisk med stort utbud av ostar och charkvaror, vet jag är efterlängtat, säger Magnus Morell.

Flera klimatsmarta lösningar för att minska miljöpåverkan finns också i den nya stormarknaden. Alla de nya frysdiskarna är försedda med lock och tack vare detta minskas energiåtgången med 40 procent. Ett nytt mejerirum där ägg, juice och mejerivaror samsas på ett överskådligt sätt, är en annan av nyheterna. Där är takhöjden sänkt och nattetid går rullgardiner ner framför hyllorna för att ytterligare spara energi. Dessutom tas spillvärmen från maskinrummet tillvara och används för att värma upp stormarknaden.

– Under våren kommer vi även att byta ut oljeuppvärmningen mot den miljövänligare fjärrvärmen. Det kommer också att påverka driftsekonomin på ett bra sätt, säger Magnus Morell.

Satsningen på Coop Forum i Skövde är en del av Coop Sveriges offensiva framtidssatsning, där nya butiker och stormarknader etableras och befintliga moderniseras. Under 2008 fortsätter Coop att investera i omfattande upprustningar och nybyggnationer.

För mer information: Magnus Morell, stormarknadschef Coop Forum Skövde tel 070-620 25 50 Coops pressjour tel 08-743 23 33