Jörgen Månsson blir ny vd för Coop Inköp och Logistik AB

Pressmeddelande 2007-12-18 Jörgen Månsson har utsetts till ny vd för Cilab (Coop Inköp och Logistik AB). Han tillträder tjänsten den 1 februari 2008.

Jörgen Månsson är 42 år och har en lång karriär inom kooperationens dagligvaruhandel. Han började som trainee på B&W stormarknader. De senaste åren har han varit chef för inköp av torra varor och vice koncerndirektör för Food inom Coop Norden. Jörgen Månsson ersätter Gunnar Rantzow som lämnade Cilab tidigare under hösten.

Cilab ägs gemensamt av Coop Sverige och DDF AB, samarbetsbolaget för de större detaljhandelsdrivande konsumentföreningarna. Bolaget hanterar nationella inköp av dagligvaror samt logistik för både dagligvaror och Nonfood för den svenska kooperativa dagligvaruhandeln

– Jörgen Månsson har mycket stor erfarenhet av både nationella och internationella förhandlingar och vi är mycket glada över att han nu ska leda arbetet med att fortsätta förbättra inköpsvillkor och logistik som vd för Cilab, säger Karl Wistrand, t f vd för Coop Sverige och styrelseordförande i Cilab.

Korta fakta om Jörgen Månsson Ålder: 42 år Bor: Saltsjö-Boo Familj: Sambo och två barn.
Fritidsintressen: Mat, musik och att umgås med familj och vänner.

För mer information: Coops pressjour tel 08-743 23 33