Coor Service Management förstärker styrelsen inför noteringen

Pressmeddelande 3 juni kl 09.30

Vid en extra bolagsstämma den 2 juni valdes Monica Lindstedt in som ny ordinarie ledamot i Coor Service Managements styrelse, under förutsättning att bolaget noteras på Nasdaq Stockholm.

Monica Lindstedt är född 1953 och har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm. Hon har tidigare arbetat som konsult och varit vd på flera företag, främst inom media. 1996 grundade hon Hemfrid, där hon idag är styrelseordförande och huvudägare. Andra aktuella styrelseuppdrag är bland annat Företagarna, Sveriges Television AB och UNICEF Sverige.

- Jag ser fram mot att få ta plats i styrelsen för Coor Service Management, där mina erfarenheter från tjänstesektorn i allmänhet och servicesektorn i synnerhet kan vara till nytta, säger Monica Lindstedt.

Monica Lindstedt ersätter Brian Linden, som har representerat huvudägaren Cinven Ltd. Monica Lindstedt tillträder i samband med noteringen av bolagets aktier på Nasdaq Stockholm.

Mer information, pressbilder etc finns på www.coor.com. För ytterligare information, kontakta

Mikael Stöhr, koncernchef och vd, Coor Service Management, +46 10 559 59 35, mikael.stohr@coor.com

Åsvor Brynnel, kommunikations- och Hållbarhetschef, Coor Service Management, +46 10 559 54 04, asvor.brynnel@coor.com

Taggar: