Ford väljer Malmö för den svenska marknaden

Från att ha nyttjat flera olika hamnar för sin distribution av bilar i Sverige går nu Ford ner till två stycken, varav Copenhagen Malmö Port är en.

Beslutet att förlägga en del av sitt Vehicle Holding Center, VHC, i Malmö innebär en fyrdubbling av Ford-volymen för CMP:s del, som tagit emot Fords fordon sedan 2011.

- Att Ford väljer att stärka sin verksamhet ytterligare hos CMP visar att vårt fokus på hög kvalitet och goda förutsättningar för kunderna ger resultat. Vår personal är djupt engagerad i att ge kunden den bästa lösningen. Den kvalitet CMP visar har blivit ett kännetecken i branschen, säger Johan Ullenby, COO på CMP.

- Vårt arbete med att stärka CMP’s varumärke för bilverksamheten fortsätter och Fords fortsatta koncentration hos CMP är ett tydligt kvitto på att vår strategi är rätt. Vårt mål är att vara den ledande hubben för billogistik i Skandinavien och därför är vi naturligtvis mycket glada över att Ford fortsätter att öka sin andel bilar hos CMP, säger Johan Röstin, CEO på CMP.

Frågor och kommentarer:

Johan Ullenby, COO