Ny kollektion

Coracor släpper nya bärsjalar och bebisfiltar.

Coracors bärsjalar och filtar för nyfödda bebisar blev snabbt en favorit i kategorin, med sitt stora utbud av moderiktiga prints och mjuka, 100% ekologiska och giftfria material. Nu lanserar företaget en ny kollektion av bärsjalar och bebisfiltar, med uppdaterade trendiga färgställningar av deras tre bästsäljande prints; Leo, Big Dot och Tinyflower, i mjuka neutrala toner av taupe, duvblått, grönt och brunt. Kollektionen består av fyra nya bärsjalar och tre nya babyfiltar.

– Vilken fantastiskt vacker tid de första månaderna är tillsammans med din nyfödda bebis. Som doula och bärcoach är jag så lyckligt lottad att få uppleva stunder av den perioden om och om igen, hemma hos nyblivna föräldrar i deras lugna och trygga miljö, berättar Anna Lonntorp, grundare av Coracor.

Det är just den känslan som förmedlas i bilderna som den nya kollektionen lanseras med, som är fotade i en mysig lägenhet i grundaren Anna Lonntorps hemstad, Göteborg.

– Mångfald, inklusivitet och äkthet är några av Coracors grundvärderingar, fortsätter Anna. Det kändes så viktigt för oss att modellerna skulle representera detta, så castingen av förälder och bebis är både från min vänskapskrets och via ett ”Call For Models” till mitt Instagram-community.

Den nya kollektionen lanseras 25 September på Coracor.se, och finns inom en nära framtid tillgänglig hos utvalda återförsäljare runtom i landet.

Anna Lonntorp

anna@coracor.se