Stockholmsbaserade Cordial blir del av Europas vassaste konsultnätverk

Report this content

Cordial ansluter sig till The Transformation Alliance, ett av de tyngsta internationella nätverken för managementrådgivare. ”Nu får vi en global spelplan och kan ge våra kunder en bredare internationell kompetensbas”, säger Cordials vd Lise Tormod.

Cordial blir den nordiska delen av The Transformation Alliance (TTA), ett nätverk av managementrådgivare som sedan det bildades 2008 kommit att ta en stark position som utmanaren till de traditionella konsulthusen. TTA består av tyska H&Z, engelska Q5, franska Kea Partners, italienska MBS samt nu också Cordial.

– Detta är ett bevis på att vi är grymt bra på det vi gör, säger Lise Tormod. Nu får vi mer muskler och kan ge våra kunder tillgång en förstklassig global kompetensbas. Alliansen har visat att det inte bara är i Norden som det finns ett växande behov av fristående rådgivare med spetskompetens och ett modernt förhållningssätt.

–  För oss är Cordial den perfekta systerfirman i TTA, säger Michael Santo, president i TTA. Cordials nordiska position med spets inom affärsstrategi och transformation i kombination med en bred branscherfarenhet gör dem till en efterlängtad del av alliansen.

För mer information är du välkommen att ta kontakt:

Cordials VD Lise Tormod
lise.tormod@cordial.se

TTAs president Michael Santo
michael.santo@huz.de

Om Cordial

Sedan starten 2001 har Cordial hjälpt mer än 300 företag och organisationer att nå sina mål genom att framgångsrikt navigera komplexa affärssammanhang. Idag är Cordial verksamt såväl i Sverige som internationellt och har etablerat en tätposition inom området transformation. Företaget består av 40 rådgivare och har kontor i Stockholm och Göteborg. www.cordial.se

Om The Transformation Alliance

The Transformation Alliance är en internationell allians av experter på affärstransformation med en gemensam strategi och gemensamma värderingar. Varje medlem är ledande inom strategi- och management på sin lokala marknad.  Tillsammans bildar alliansen ett team med över 500 konsulter och ett nätverk av kontor i 14 länder. Utanför Europa finns TTA i USA, Hong Kong, Brasilien och Marocko. www.ttalliance.com

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Detta är ett bevis på att vi är grymt bra på det vi gör. Nu får vi mer muskler och kan ge våra kunder tillgång en förstklassig global kompetensbas. Alliansen har visat att det inte bara är i Norden som det finns ett växande behov av fristående rådgivare med spetskompetens och ett modernt förhållningssätt.
Lise Tormod, vd, Cordial
För oss är Cordial den perfekta systerfirman i TTA. Cordials nordiska position med spets inom affärsstrategi och transformation i kombination med en bred branscherfarenhet gör dem till en efterlängtad del av alliansen.
Michael Santo, president i TTA