Pressinbjudan/Intervjutillfälle: Jacuzzi och Gessi

Report this content

Italienska Jacuzzi och Gessi är på Sverigebesök. Välkommen att träffa representanter från två av Europas ledande badrumsleverantörer.

Sanova är representant för några av Europas finaste badrumsmärken, som Jacuzzi, Gessi, Catalano, Hansgrohe, Duravit, Colombo och Astro Lighting. Sanova vänder sig till kunder som söker en helhetslösning för badrummet, som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö.

Vi är därför extra stolta att nu kunna erbjuda ett intervjutillfälle med Dennis Comunian och Simone Barazzoul från de italienska producenterna Gessi och Jacuzzi. Dennis och Simone finns på plats i Sanovas monter (A42:10) på Furniture & Lights fair på Stockholmsmässan i Stockholm den 7-10 februari.

Media är varmt välkomna att boka tid för enskilda intervjuer. Samtidigt finns möjlighet till demonstration av produkter och nyheter.

Intresserad? Boka enskilda intervjuer hos Lina Hultén, tel 0700-920017, lina.hulten@cordovan.se

Gessi
Dennis Comunian, Export Area Manager
Finns på plats tisdag 7/2 och onsdag 8/2. Pratar engelska.

Italienska Gessi, med sin fabrik utanför Milano, är en produktikon inom kranindustrin. Från det tillfälle då råmaterialen når fabriken sker all design och tillverkning inhouse, med revolutionerande och smarta serier som Goccia - en av Gessis främsta designserier. Inspirerade av den enkla skönheten i vatten har Gessis designers skapat tunna kranar med droppliknande former som aldrig tidigare har skådats i badrumssammanhang. Private Wellness är ett begrepp som förtjänstfullt exemplifieras av en serie snygga och designade duschar. Här kombineras chrometerapi – varierande ljus i duschen för välmående och avkoppling – med temperaturreglerad vattendimma och vattenfall. Optimala produkter för spamiljö i hemmet.

Läs mer om Gessi här.

Jacuzzi
Simone Barazzuol, Export Area Manager.
Finns på plats onsdag 8/2, torsdag 9/2 och fredag 10/2. Pratar engelska.

Jacuzzi är något så unikt som ett varumärke som blivit synonymt med en produkt. Men massagebadkaren från företaget med den fantastiska bakgrundsberättelsen är inte bara historia. Med modeller som Delfi definierar Jacuzzi framtiden inom spa-komfort. Att Jacuzzi excellerar på hög kvalitet och massageupplevelse har lett till att ”jacuzzi” har blivit ett samlingsnamn i folkmun för alla former av bubbelbad. Men det finns bara ett original – vilket alla från stressade amerikanska husmödrar till filmstjärnor har kunnat vittna om sedan 1950-talet.

Läs mer om Jacuzzis fascinerande historia här.

Unik möjlighet att besöka Italiens bästa badrumsdesigners.

I vår kan du som journalist följa med på en (eller flera!) av våra inspirerande badrumsresor till Italien. Vi besöker tre av de bästa producenterna och du får en unik chans att studera designen, hantverket och tillverkningen på plats. Och självklart kryddar vi resorna med utflykter i världens mest stilfulla land.

12-13 april: CATALANO – kanske världens finaste porslin.
Dag 1: Guidad tur i Rom.
Dag 2: Besök hos Ceramica di Catalano i Fabrica di Roma norr om Rom. Läs mer om producenten på catalano.it

2-3 maj: GESSI – form och funktion i total harmoni.
Dag 1: Inkvartering i Serravalle Sesia väster om Milano.
Dag 2: Besök på fabriken och möte med de designers som skapar kranar med former du aldrig tidigare skådat. Läs mer om producenten på gessi.it

16-17 maj: JACUZZI – vi säger bara Originalet!
Dag 1: Guidad tur i Venedig.
Dag 2: Besök på Jacuzzi Centre i Valvasone och presentation av framtiden hydroterapi. Läs mer om producenten på jacuzzi.eu

Intresseanmälan görs till adressen: nyheter@sanova.se
Uppge namn, tidning/media och vilken resa du önskar följa med på.
Självkostnadspris: 2.000:- per resa (inkl flyg till Italien, boende och mat). Obs. Begränsat antal platser.

För mer information:
Johan Tegen
VD, Sanova
Telefon: 0510 – 48 58 91
E-post: johan@sanova.se

SANOVA - INREDNING FÖR EN EGEN BADRUMSVÄRLD
Sanova är stolt representant för några av Europas finaste badrumsmärken, som Jacuzzi, Gessi, Catalano, Hansgrohe, Duravit, Colombo och Astro Lighting. Vårt sortiment består av noga utvalda produkter som förenar tidlös kvalitet med modern elegans, tillverkade av män- niskor med en genuin kunskap om materialen de jobbar med och en djup passion för formerna de inspireras av. Sanova vänder sig till kunder vilka söker en helhetslösning för badrummet, men som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö. Sanova har 11 anställda och huvudkontoret ligger i Lidköping.

Taggar: