Cordovan Group startar digital byrå i Stockholm

Report this content

Snabbväxande management- och konsultföretaget Cordovan Group etablerar sig nu med affärsområdet Communication i Stockholm. Samtidigt flyttas gruppens huvudkontor från Göteborg till Stockholm.

Cordovan Group satsar nu på att etablera sitt affärsområde Communication i Stockholm. Den nya verksamheten som kommer att operera under namnet Cordovan Digital, kommer att inledningsvis att fungera som en projektorganisation med övriga Cordovangruppen som bas. Inom ett år räknar bolaget med att ha ett tjugotal anställda inom den digitala delen i Stockholm

Ansvarig för Cordovan Digitals stockholmssatsning blir Håkan Jonsson, som bl a grundat webbyrån Winston och som närmast kommer från Betway.

- Det som gjorde att jag fastnade för Cordovan är att gruppen erbjuder en unik möjlighet att inte bara skapa webblösningar som kommunicerar effektivt utan också kan erbjuda konsulttjänster som transformerar klick och nedladdningar till långsiktiga kundrelationer och konkreta affärer, säger Håkan Jonsson. Detta gör att vi på ett mycket tydligt sätt kommer att skilja oss från övriga webbyråer på marknaden.

Utöver i Stockholm finns Cordovan idag representerat i London, Bryssel, Sophia Antipolis, Göteborg och Malmö. Verksamheten bedrivs inom två tätt sammanflätade affärsområden: Communication och Performance. För år 2008 beräknar gruppen med att omsätta ca 200 MSEK proforma, före ytterligare förvärv.

Huvudkontoret flyttas till Stockholm:
Under våren 2008 har Cordovans huvudkontor flyttats till Sandhamnsgatatan på Gärdet, där stockholmsverksamheten med konsulter från såväl Communication som Performance nu samlats under samma tak.

- Orsaken till satsningen är dels att Stockholm är en stor och intressant marknad där vi vill vara närvarande med hela gruppens tjänsteutbud, dels att vi på sikt anser det viktigt att finnas med huvudkontoret i omedelbar närhet till finansmarkanden, säger Magnus Penker , koncernchef för Cordovan Group AB (Publ).