Core Ventures beslutar om omstrukturering

Core Ventures beslutar om omstrukturering Styrelsen i Core Ventures har sedan en tid sökt omstrukturera bolaget i syfte att skapa bättre aktieägarvärde och möjligheter att finna ytterligare kapital för att på bästa sätt kunna bidra finansiellt till investeringsportföljens utveckling och tillväxt. Möjligheterna är mycket små för bolaget att i dagens aktiemarknadsklimat finna ytterligare finansiering. Styrelsens bedömning gör gällande att bästa möjlighet att uppnå ovan angivna syften är genom att fokusera verksamheten på ett av de mest framgångsrika tillväxtbolagen i portföljen; Netrevelation. Netrevelation, där Core Ventures äger 32 %, är baserat i Helsingborg och har under 10 års tid bedrivit utveckling och leverans av affärssystem med inriktning på transportlogistik. Bland större kunder märks SJ, Eniro och Försvarsmakten. Bolaget utvärderar sedan en tid möjligheten till en marknadsnotering. Styrelsen i Core Ventures har vid styrelsemöte idag beslutat om att påbörja en omstrukturering av bolaget genom att i en apportemission öka sitt innehav i Netrevelation AB och har därmed för avsikt att förvärva motsvarande ca 68 % av de totalt utestående aktierna. Förvärvet innebär att Netrevelation blir ett helägt dotterbolag till Core Ventures. Samtidigt har styrelsen beslutat om utförsäljning av övriga befintliga innehav samt överförande av bolagets skulder och övriga åtaganden till ett nybildat dotterbolag inom Core Ventures koncernen. En avsiktsförklaring har träffats om att i samband med förvärvet av Netrevelation avyttra dotterbolaget. Efter det att Core Ventures förvärvat Netrevelation samt överlåtit övriga innehav och åtaganden återstår i Core Ventures endast det rörelsedrivande Netrevelation. Styrelsen i Core Ventures kallar till extra bolagsstämma den 13 september 2001, genom press-meddelande idag. Kallelsen kommer att publiceras i Post & Inrikes Tidningar samt Svenska Dagbladet torsdagen den 30 augusti. För ytterligare information, kontakta: Franco Fedeli, VD franco.fedeli@coreventures.se Tel: 08-7896175 Mathias Österdahl, Investor Relations mathias.osterdahl@coreventures.se Tel: 08-7896175 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/24/20010824BIT00890/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/24/20010824BIT00890/bit0001.pdf