Nyemission i Core Ventures fulltecknad.

Nyemission i Core Ventures fulltecknad. Core Ventures har genomfört en riktad emission till befintliga institutionella investerare, samt Inter IKEA, som därmed gör sin första investering i bolaget. Totalt omfattar emissionen 15 000 000 kronor. - Att institutionerna visar fortsatt intresse för Core är glädjande och det är samtidigt mycket tillfredsställande att få in Inter IKEA som ny ägare. Emissionen är ett led i den utveckling och anpassning bolaget nu genomför för att skapa handlingsfrihet i framtiden, säger Franco Fedeli, VD för Core Ventures. - - Vi har väntat länge och tycker nu att en del bolag inom den s.k. nya eknomin börjar nå attraktiva nivåer. Speciellt i de fall då risknivån minskat betydligt samtidigt som aktiekursen fortfarande är pressad. Core Ventures är ett exempel på detta, säger Ulf Loeper, investeringsansvarig vid Inter IKEA i Bryssel. - För ytterligare information, kontakta: Franco Fedeli, VD, Core Ventures franco.fedeli@coreventures.se Tel: 08-7896175 Mathias Österdahl, Investor Relations, Core Ventures mathias.osterdahl@coreventures.se Tel: 08-7896175 Core Ventures AB (publ) är ett riskkapitalbolag som har en tydlig fokusering på expansionsfinansiering av tillväxtföretag i den nya ekonomin. Målsättningen är att vara ett naturligt alternativ för de aktieägare som önskar placera i en sammansatt portfölj av i huvudsak onoterade framtidsföretag. Core Ventures är noterat på Nya Marknaden vid OM Stockholmsbörsen. Mer information finns på www.coreventures.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010123BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010123BIT00190/bit0002.pdf