Referat från ordinarie bolagsstämma

Referat från ordinarie bolagsstämma Ändring av lydelse i bolagsordning Bolagstämman beslöt att verksamhetsföremålet i § 3 i bolagsordningen ändras genom borttagande av den sista meningen, som lyder "Bolaget skall även likaledes kunna förvärva, inneha och avyttra finansiella instrument i bolag som bedriver prospektering, brytning, utveckling och försäljning av kopparprodukter och därmed förenlig verksamhet". 3 § i bolagsordningen får därefter följande nya lydelse i sin helhet: "Bolagets huvudsakliga verksamhet består i att förvärva, inneha och avyttra finansiella instrument och bolag inom IT, internet, telecom och media samt därmed förenlig verksamhet, direkt eller genom dotterbolag". Bemyndiganden Bolagsstämman beslöt bemyndiga styrelsen att, under tiden intill nästa ordinarie bolagsstämma och vid ett eller flera tillfällen, med eller utan företrädesrätt för aktieägarna, besluta om nyemission av aktier innebärande en ökning av aktiekapitalet med högst 4 000 000 kronor. Bemyndigandet skall även omfatta rätt att besluta om nyemission med bestämmelse om apport eller kvittning som avses i 4 kap 6 § aktiebolagslagen (1975:1375). Vidare beslöt bolagsstämman bemyndiga styrelsen att, under tiden intill nästa ordinarie bolagsstämma och med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om emission av konvertibla skuldebrev till ett sammanlagt nominellt belopp om högst 80 MSEK. En förutsättning för styrelsens rätt att fatta emissionsbeslut enligt bemyndigande skall vara att full konvertering av de emitterade skuldebreven kan ske utan ändring av bolagsordningen. Val av ledamöter i Core Ventures Styrelse Till ordinarie ledamöter omvaldes Franco Fedeli, Henrik Holm och Lars Grönberg. Avgick gjorde Christen Ager Hanssen, Per Erik Hasslert och Robert Mesterton. Till ny ledamot av styrelsen valdes Ken Ceder. Till suppleant omvaldes Stefan Lundström. Det skall noteras att vid ordinarie bolagsstämma 2000 valdes revisorerna KPMG för tiden intill slutet av ordinarie bolagsstämma 2004. Ken Ceder är medgrundare och styrelseledamot i Framfab. Ken har tidigare 10 års erfarenhet från Telia där han bland annat initierade och utvecklade Passagen och riskkapitalbolaget Telia Innovation. Ken Ceder innehar styrelseuppdrag inom ett antal onoterade internetbolag. På det efterföljande konstituerande styrelsemötet valdes Lars Grönberg till ny styrelseordförande. För ytterligare information, kontakta: Mathias Österdahl, Investor Relations mathias.osterdahl@coreventures.se Tel: 08-7896175 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/26/20010426BIT01810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/26/20010426BIT01810/bit0001.pdf