Corel uppmärksammar användartalang med 2013 CorelDRAW International Design Contest

Över 100 000 USD i sammanlagd prissumma

Maidenhead, Storbritannien – Fredag 1 mars 2013 Corel lanserade idag CorelDRAW® International Design Contest. Fram till söndag 30 juni 2013 kan användare från hela världen skicka in arbete som de skapat med CorelDRAW® och Corel® PHOTO-PAINT™ X6. Årets Design Contest har sex kategorier och en sammanlagd prissumma på över 100 000 USD. Det strävar efter att ge uppmärksamhet till den kreativitet och mångsidighet som finns bland CorelDRAW-användarna.

"CorelDRAW International Design Contest ger våra användare en chans att visa upp sin talang och designstil för hela världen", sa Gérard Métrailler, senior produktchef  Grafik på Corel. "Våra användare inspirerar oss konstant, och detta är vår möjlighet att visa upp deras arbete så att de även kan inspirera andra."

Kategorier och priser

Deltagare kan skicka in arbeten i alla dessa kategorier:

• Annonsering/specialgrafik – Exempel på flygblad, broschyrer, logotyper, skyltar, webbanderoller, diplom, gravyr och annan design som hör till annonsering, marknadsföring eller butiksreklam
  • Bilfoliering – Design för bilar, lastbilar, båtar eller annan fordonsfoliering
  • Textil/mode – Design för mode, broderi och textiltryck
  • Allmän illustration och konst – Artistisk, kreativ och unik design
  • Student – Design som skickats in av studenter som är registrerade på en utbildning
  • Bonuskategori: Snabbteckningsvideo – Timelapse-video som visar hur en design skapas i CorelDRAW eller PHOTO-PAINT X6 (högst 10 minuter). Design som skickats in till en annan kategori kan även skickas in till denna kategori.

Bedömningen pågår under juli 2013 och Corel presenterar vinnarna i slutet på augusti. Tre vinnare, varav en är segrare, väljs ut i varje kategori, vilket ger sammanlagt 18 vinnare.

Segraren vinner en Roland VersaStudio BN-20 skrivbordsskrivare med skärfunktion, gratis design från Wilcom Embroidery Studio och 10 000 USD kontant. Övriga priser innefattar produkter från Wilcom, SkyFonts, Wacom och Corel.

"Partnerskap med CorelDRAW International Design Contest ger oss en ny kanal för att hjälpa designers att få ut så mycket som möjligt av sin färdiga produkt", sa Andrew Oransky, marknads- och produktchef på Roland. "Segrarens VersaStudio är ett flexibelt produktionsverktyg som kommer att hjälpa Corel-användare att få nya möjligheter."

Det finstilta

För all inskickad design gäller de officiella reglerna, som finns på www.corel.com/design-contest.

All design måste skickas in i CorelDRAW X6- eller Corel PHOTO-PAINT X6-format och måste ha tagits emot senast 23:59 amerikansk östkusttid söndag 30 juni 2013. Vinnarna presenteras lördag 31 augusti 2013 eller däromkring. Deltagare i tävlingen kan ladda ned en gratis provversion av CorelDRAW Graphics Suite X6 med full funktionalitet (PHOTO-PAINT ongår i provversionen) via tävlingens webbplats, www.corel.com/design-contest. Det nya prenumerationsprogrammet låter deltagarna ladda ned en version av CorelDRAW Graphics Suite X6 med full funktionalitet för användning på månads- eller årsbasis.

Träffa CorelDRAW-communityn

Om Corel

Corel är ett av världens främsta programvaruföretag med några av branschens mest välkända produkter inom grafik, produktivitet och digitala media. Med den mest heltäckande portföljen av innovativ programvara har Corel byggt upp ett rykte för att leverera lösningar som är lätta att lära sig och använda, och som hjälper användarna att nå nya nivåer av kreativitet och produktivitet. Branschen har svarat med hundratals priser för innovationer, design och värdefullt innehåll.

Corels produktserier, som används av miljoner människor i hela världen, innefattar CorelDRAW® Graphics Suite, Corel® Painter®, Corel® PaintShop® Pro, Corel® VideoStudio® och Corel® WordPerfect® Office. Mer information om Corel finns på www.corel.com.

© 2013 Corel Corporation. Med ensamrätt. Corel, Corel-logotypen, Corel-ballonglogotypen, CorelDRAW, PaintShop, Painter, PHOTO-PAINT, VideoStudio och WordPerfect är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör Corel Corporation och/eller dess dotterbolag. Alla andra namn och alla registrerade eller oregistrerade varumärken som nämns används endast för identifiering och förblir respektive ägares exklusiva egendom.

Media Contact:

UK, Benelux & Nordics