Avsiktsförklaring om ny delägare i Klövern – avser investera cirka 4 350 mkr

Corem Property Group, ALM Equity och Broskeppet Bostad, som tillsammans äger bostadsbolaget Klövern, har idag ingått en avsiktsförklaring med en internationell investerare om att denna avser förvärva 25 procent av aktierna i Klövern till ett värde om cirka 1 350 mkr.

Därtill avser den internationella investeraren att investera upp till 3 000 mkr i nyemissioner i Klövern för att finansiera byggnation av planerade projekt, och i det fall komma att äga drygt 51 procent av aktierna i Klövern.

Affären möjliggör färdigställande av Klöverns projektportfölj om cirka 24 000 bostäder och därmed ambitionen att bli ett av Sverige största bostadsbolag.

Affären är planerad att ingås under andra kvartalet 2023.

Om Klövern
Klövern är ett kommersiellt bostadsbolag som utvecklar hållbara och ytsmarta bostäder för egen förvaltning. Portföljen består av byggrätter för 24 000 bostäder främst i Stockholmsområdet, 2 förvaltningsfastigheter med hyresrätter samt 28 projektfastigheter med kommersiella lokaler. Klövern ägs av Corem Property Group (49 procent), ALM Equity (47 procent) och Broskeppet Bostad (4 procent).

Eva Landén, VD, 010-482 76 50, eva.landen@corem.se

Org. nr: 556463–9440

Denna information är sådan information som Corem Property Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 april 2023 kl. 15:30 CEST.