Corem förvärvar i Albyberg söder om Stockholm

Corem har förvärvat en modern industrifastighet med i huvudsak lager- och produktionsytor i expansiva Albyberg i Haninge kommun. Fastigheten Kalvsvik 16:20 har en uthyrningsbar area om 6 224 kvm och ligger intill riksväg 73.

Fastigheten är nästintill fullt uthyrd, med en genomsnittlig återstående hyrestid om cirka sex år.

”Albyberg har ett mycket bra logistikläge med närhet till både järnvägen och riksväg 73, som kopplar ihop Stockholm med den nya storhamnen Norvik i Nynäshamn. Förvärvet kompletterar också vårt befintliga bestånd bra då det ligger i närheten av Jordbro där vi sedan tidigare äger 13 fastigheter”, säger Corems VD Eva Landén.

Affären görs till ett underliggande fastighetsvärde om cirka 132 mkr och tillträde är planerat att ske under första kvartalet 2021.

Corems legala rådgivare i samband med förvärvet var Walthon Advokater.

Corem Property Group AB (publ.) är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i attraktiva logistikområden i Sverige samt i Danmark. Corems övergripande mål är att i utvalda regioner vara ledande inom fastigheter för citylogistik i kombination med att ge bolagets aktieägare en långsiktigt hög och stabil avkastning på eget kapital. Corem Property Group AB (publ.) är noterat på NASDAQ Stockholm, Mid Cap.