COREM HYR UT 16 500 KVM I VEDDESTA

Corem har tecknat ett 10-årigt grönt hyresavtal med Aritco, ett svenskt tillverkande bolag med globalt ledarskap inom hissar, gällande cirka 16 500 kvm i fastigheten Veddesta 2:79 i Järfälla. Fastigheten är i dagsläget uthyrd till Elfa Distrelec och Aritcos tillträde är planerat till sommaren 2018.

Fastigheten som är belägen på Elektronikhöjden i Veddesta består av högkvalitativa lager-, produktions- och kontorslokaler. Stora delar av fastigheten hyrs nu ut till Aritco, med tillverkning av villa- och publika personhissar, med distribution över hela världen. Huvudägare till Aritco är Investment AB Latour. Etableringen i Järfälla kommer att utgöra Aritcos nya huvudkontor med tillhörande lager och produktion.  Av den totala förhyrningen om 16 500 kvm utgörs 4 000 kvm av kontor.

"Vi är mycket nöjda över att ha tecknat hyresavtal med Aritco som agerar i en spännande, internationell och expansiv marknad. Ett proaktivt kundfokus har möjliggjort tecknande i god tid innan avflytt från tidigare hyresgäst och vi ser fram emot ett spännande samarbete med Aritco”, säger Eva Landén, VD på Corem.

”Som tillverkare av plattformshissar för villa och publik marknad, har vi haft en kontinuerligt stark tillväxt och är idag ett av de globalt ledande företagen i vår industri. Flytten till Veddesta är en nyckelkomponent för att kunna ta nästa steg i vår tillväxtresa. Lokalerna i Veddesta ger oss en fördubbling av nuvarande ytor för tillverkning, lager och kontor och en kvalitet som väl speglar oss som företag. Vi ser fram emot att tillsammans med Corems professionella team utveckla och anpassa lokalerna i Veddesta för att ge oss möjligheten att fortsätta vår spännande utveckling, säger Martin Idbrant, CEO på Aritco Group.

Corem Property Group AB (publ) är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i logistikområden i Sverige samt i Danmark. Corems övergripande mål är att vara det ledande fastighetsbolaget inom sitt segment i kombination med att ge bolagets aktieägare en långsiktigt hög och stabil avkastning på eget kapital. Corems stam- och preferensaktier är noterade på NASDAQ Stockholm, Midcap.

Eva Landén
om tillverkare av plattformshissar för villa och publik marknad, har vi haft en kontinuerligt stark tillväxt och är idag ett av de globalt ledande företagen i vår industri. Flytten till Veddesta är en nyckelkomponent för att kunna ta nästa steg i vår tillväxtresa. Lokalerna i Veddesta ger oss en fördubbling av nuvarande ytor för tillverkning, lager och kontor och en kvalitet som väl speglar oss som företag. Vi ser fram emot att tillsammans med Corems professionella team utveckla och anpassa lokalerna i Veddesta för att ge oss möjligheten att fortsätta vår spännande utveckling.
Martin Idbrant, CEO på Aritco Group