COREM PROPERTY GROUP FORTSÄTTER EXPANSIONEN I GÖTEBORG

I Härryda kommun mellan Göteborg och Landvetter förvärvar Corem fastigheten Håltsås 1:17; en modern lagerfastighet med en total uthyrbar area om cirka 9 000 kvm och ett underliggande fastighetsvärde om 91 mkr. Fastigheten är bebyggd med tre byggnader uppförda mellan 2008 -2011 och är fullt uthyrd. Genomsnittlig återstående kontraktslängd är cirka 8,5 år.

”Vi finns redan idag etablerade i Härryda kommun genom våra förvärv av Mölnlycke Logistikpark. Genom detta förvärv bygger vi på vårt bestånd i närområdet, men nu norr om RV 40 i direkt anslutning till det nya Bårhultsmotet. Vi ser potentialen i den fortsatta utvecklingen av Bårhults Företagspark och får i och med förvärvet av Håltsås 1:17 en stark position i området”, säger Eva Landén, VD på Corem.

Informationen är sådan som Corem skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 december 2014 kl. 13.45.

Corem Property Group AB (publ) är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar lager-, logistik-, industri- och handelsfastigheter i Sverige samt i Danmark. Corems övergripande mål är att vara det ledande fastighetsbolaget inom sitt segment i kombination med att ge bolagets aktieägare en långsiktigt hög och stabil avkastning på eget kapital. Corems stam- och preferensaktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm, Midcap.

Eva Landén, VD på Corem