COREM PROPERTY GROUP FÖRVÄRVAR I STOCKHOLM

Corem Property Group AB (publ) har förvärvat tomträtten till fastigheten Lillsätra 1 i Sätra av Söderport Fastigheter AB. Tomträtten har en uthyrbar area om cirka 7 000 kvm butik, lager och kontor.

Tomträtten förvärvas till ett värde om 38 mkr och tillträds omgående.

Tomträtten utgör ett bra komplement till vårt övriga bestånd i Stockholm Söderort.” säger Eva Landén, VD på Corem

Org. nr: 556463-9440, Säte Stockholm

Informationen är sådan som Corem skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 juni 2014 kl. 12.00.

Corem Property Group AB (publ) är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar lager-, logistik-, industri- och handelsfastigheter i Sverige samt i Danmark. Corems övergripande mål är att vara det ledande fastighetsbolaget inom sitt segment i kombination med att ge bolagets aktieägare en långsiktigt hög och stabil avkastning på eget kapital. Corem är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Citat

Eva Landén, VD Corem