Corem tecknar femårigt avtal med Mycronic om cirka 6 000 kvm i Kista

Corem har tecknat ett femårigt hyresavtal med det svenska teknikföretaget Mycronic avseende 6 038 kvm i fastigheten Helgafjäll 5 i Kista norr om Stockholm. Fastigheten är belägen i centrala Kista vid torget intill Kistamässan.

Mycronic, som har sin verksamhet i Täby, norr om Stockholm, etablerar sig nu även i Kista då de omlokaliserar sin High Flex-division till området. De nya lokalerna, som kommer att inrymma kontor, lager och produktion, anpassas för att stödja verksamheten. Byggnaden får samtidigt ett exteriört lyft. Tillträde är planerat till tredje kvartalet 2025.

”Vi är mycket glada att få välkomna Mycronic till Corem och till Kista, där vi nu skapar förutsättningar för ett långt och gott samarbete. Mycronic blir också ett fint tillskott till den spännande blandning av verksamheter som finns på platsen”, säger Rutger Arnhult, vd på Corem.

Newsec har agerat rådgivare till Mycronic i affären.

Om Kista, Stockholm Norra

Kista är beläget i norra Stockholm. Med sitt unika kommunikationsläge med närhet till Stockholms city, Arlanda flygplats och direktaccess till E4:an och E18 erbjuds goda förutsättningar för både lokala och internationella verksamheter. I Kista finns också väl utbyggd kollektivtrafik med tunnelbana, pendeltåg och inom några år, tvärbanan. Här sitter stora etablerade bolag sida vid sida med nya tech-bolag. Det gör Kista till ett av världens ledande kluster för teknik- och telekomföretag och en av Sveriges mest innovativa platser.

Rutger Arnhult, vd, 070-458 24 70, rutger.arnhult@corem.se
Anna Lidhagen Ohlsén, fastighetschef, 070-381 60 93, anna.lidhagen-ohlsen@corem.se

Org. nr: 556463–9440