Corem tecknar hyresavtal med Transcom om 1 067 kvm i Kista

Corem har tecknat ett treårigt hyresavtal med det globala outsourcingföretaget Transcom avseende ett 1 067 kvm stort kontor i fastigheten Borgarfjord 4 i Kista. Tillträdet är planerat till första kvartalet 2025.

Transcom har sedan tidigare sin kundserviceverksamhet i Kista och ser nu fram emot nya, fräscha lokaler:

"Kista erbjuder många fördelar. Med utmärkta kommunikationer och närhet till Arlanda är det en strategiskt smart placering. Här finns också ett starkt rekryteringsunderlag, och vi ligger nära flera av våra samarbetspartners, vars huvudkontor är belägna i Kista eller i närområdet.  Corem har förstått våra behov på ett utmärkt sätt och erbjuder en konkurrenskraftig lösning med fullservice som stämmer väl överens med våra behov", säger Markus Mauritzon, Managing Director, Nordics & Baltics på Transcom.

Fastigheten, även kallad Time Building, är en populär fullservicefastighet i centrala Kista, där bland andra Zymatic, Halton och Terravis etablerat sig under året.

”Vi är glada att kunna välkomna Transcom till funktionella lokaler i Time Building, en fastighet som bland annat erbjuder moderna kontor, inspirerande loungeyta och restaurang”, säger Anna Lidhagen-Ohlsén, fastighetschef på Corem.

Om Kista, Stockholm Norra
Kista är beläget i norra Stockholm. Med sitt unika kommunikationsläge med närhet till Stockholms city, Arlanda flygplats och direktaccess till E4:an och E18 erbjuds goda förutsättningar för både lokala och internationella verksamheter. I Kista finns också väl utbyggd kollektivtrafik med tunnelbana, pendeltåg och, inom några år, tvärbanan. Här sitter stora etablerade bolag sida vid sida med nya tech-bolag. Det gör Kista till ett av världens ledande kluster för teknik- och telekomföretag och en av Sveriges mest innovativa platser.

Rutger Arnhult, vd, 070-458 24 70, rutger.arnhult@corem.se
Anna Lidhagen Ohlsén, fastighetschef, 010-482 76 53, anna.lidhagen-ohlsen@corem.se

Org. nr: 556463–9440