Corem tecknar hyreskontrakt i New York

Corem har tecknat hyreskontrakt med Patis Bakery avseende cirka 190 kvm i entréplanet av projektfastigheten 28&7 i New York. Hyresgästen, en bagerikedja, kommer att flytta in under det första kvartalet 2024 och hyrestiden är 15 år

28&7, en modern kontorsbyggnad om totalt 12 våningar belägen i hörnet av 7th Avenue och 28th Street i Chelsea på Manhattan, är Corems näst största pågående projekt och utvecklas i samarbete med GDS Development Management (GDSNY). Byggnaden är certifierad enligt LEED Gold och erbjuder såväl service i bottenvåningen som kontorsytor med den senaste teknologin vad gäller luftkvalitet och beröringsfria system. Fasaden är klädd med element i svartglaserad terrakotta.

”Vi är mycket glada att kunna tillkännage detta hyresavtal med Patis i 28&7. Patis bidrar på ett utmärkt sätt till den höga servicenivå vi vill erbjuda våra hyresgäster i 28&7", säger Eva Landén, VD på Corem.

Det totala årliga kontraktsvärdet för Corems samtliga hittills tecknade hyresavtal i USA uppgår till drygt 13 miljoner USD. I och med denna uthyrning är 26 procent av den uthyrningsbara ytan i 28&7 nu uthyrd.

Eva Landén, VD, 010-482 76 50, eva.landen@corem.se