COREM UTÖKAR FASTIGHETSBESTÅNDET I SÖDRA STOCKHOLM

Corem utökar sitt fastighetsbestånd i Region Stockholm genom förvärv av nio fastigheter i Jordbro. Fastigheterna utgörs till merparten av lager och är belägna i ett område som är väl etablerat för lager/logistik. Objekten har en total uthyrbar area om cirka 33 000 kvm och är uthyrda till ett flertal olika hyresgäster. Totalt årligt hyresvärde är cirka 33,5 mkr och initial uthyrningsgrad 92 procent. Säljare är Kaj Nilsson Holding AB.

Affären görs som bolagsförvärv till ett underliggande fastighetsvärde om cirka 385 mkr, med tillträde av fastigheterna 1 oktober.

”Region Stockholm är vår största och viktigaste marknad. Vi har under en lång tid utvärderat och tittat på möjligheterna att expandera verksamheten i Söderort, där vi ser en väldigt stark efterfrågan på lokaler. Jordbro är en ny delmarknad och vi ser synergier med vårt befintliga förvaltningsbestånd i södra Stockholm. Jordbro är ett område som är väl etablerat för lager/logistik, ett läge som blir ännu bättre när Norviks hamn nu snart blir en realitet”, säger Eva Landén, VD på Corem.

Corem Property Group AB (publ) är ett fastighetsbolag som förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter i logistikområden i Sverige samt Danmark. Corems övergripande mål är att vara det ledande fastighetsbolaget inom sitt segment i kombination med att ge bolagets aktieägare en långsiktigt hög och stabil avkastning på eget kapital. Corem Property Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.

Corem Property Group AB (publ.) är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i logistikområden i Sverige samt i Danmark. Corems övergripande mål är att vara det ledande fastighetsbolaget inom sitt segment i kombination med att ge bolagets aktieägare en långsiktigt hög och stabil avkastning på eget kapital. Corem Property Group AB (publ.) är noterat på NASDAQ Stockholm, Mid Cap.

Eva Landén