DELÅRSRAPPORT JANUARI - JUNI 2015

DELÅRSPERIODEN (6 MÅN)

• Hyresintäkterna uppgick till 321 mkr (313)

• Driftsöverskottet uppgick till 245 mkr (242)

• Förvaltningsresultatet uppgick till 112 mkr (105)

• Värdeförändringar fastigheter uppgick till 147 mkr (11) och värdeförändringar derivat påverkade resultatet med 92 mkr (-170)

• Innehavet i Klövern AB (publ) redovisas enligt kapitalandelsmetoden och uppgick till 1 317 mkr (1 197). Verkligt värde på Corems innehav baserat på börskurs per den 30 juni 2015 uppgick till 1 348 mkr
    (1 356).

• Resultat efter skatt uppgick till 472 mkr (6), motsvarande 5,98 kr per stamaktie (-0,36)

• Nettoinvesteringar i fastigheter uppgick till -43 mkr (405).

• Corem har under perioden förvärvat två samt avyttrat sex fastigheter.
  • Corem har under perioden emitterat två treåriga icke-säkerställda obligationslån. Emissionerna genomfördes i april om 400 mkr och i juni om 250 mkr. Lånen emitterades inom en befintlig ram om 750 mkr, löper med en rörlig ränta om STIBOR 3 M + 350 räntepunkter och är noterat på Företagsobligationslistan vid NASDAQ Stockholm.

KALENDARIUM
Delårsrapport jan – sep 2015:   23 oktober 2015
Bokslutskommuniké 2015:        februari 2016
Årsredovisning 2015:                mars 2016

Informationen är sådan som Corem skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 juli 2015 kl 08.00.

Håkan Engstam, Vice Verkställande direktör
E-post: hakan.engstam@corem.se

Tel: 08- 503 853 33

Corem Property Group AB (publ) är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar lager-, logistik-, industri- och handelsfastigheter i Sverige samt i Danmark. Corems övergripande mål är att vara det ledande fastighetsbolaget inom sitt segment i kombination med att ge bolagets aktieägare en långsiktigt hög och stabil avkastning på eget kapital. Corems stam- och preferensaktier är noterade på NASDAQ Stockholm, Midcap.