DELÅRSRAPPORT JANUARI - SEPTEMBER 2015

DELÅRSPERIODEN (9 MÅN)

• Resultat före skatt uppgick till 600 mkr (148) och resultat efter skatt uppgick till 531 mkr (84); vilket motsvarar 6,56 kr per stamaktie (0,45).

• Intäkterna uppgick till 470 mkr (470), driftsöverskottet till 363 mkr (368) och förvaltningsresultatet till 152 mkr (160).

• Värdeförändringar fastigheter uppgick till 167 mkr (87) och värdeförändringar derivat påverkade resultatet med 41 mkr (-243).

• Innehavet i Klövern AB (publ) är bokfört till 1 375 mkr (1 197). Verkligt värde på Corems innehav baserat på börskurs per den 30 september 2015 uppgick till 1 392 mkr (1 356). Verkligt värde vid börsens stängning den 22 oktober 2015 uppgick till 1 504 mkr.

• Corem ingick avtal om att avyttra samtliga 16 100 000 stamaktier av serie A och 21 616 162 stamaktier av serie B i Klövern AB (publ). Avtalet var villkorat av godkännande från bolagsstämma i Corem.

• Corem lämnade den 18 september 2015 ett bud på fastighetsbolaget Tribona AB (publ) till ett pris motsvarande 42 kr per aktie vid budets offentliggörande.

• Corem har under perioden emitterat tre icke-säkerställda obligationslån om totalt 750 mkr.

HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

• Den 20 oktober 2015 offentliggjorde en tredje part ett konkurrerande uppköpserbjudande till aktieägarna i Tribona AB (publ).

• Den 22 oktober 2015 återkallade Corem tidigare offentliggjort uppköpserbjudande till aktieägarna i Tribona AB (publ) och beslutade bland annat att inte genomföra försäljning av aktier i Klövern AB (publ).

KALENDARIUM
Bokslutskommuniké 2015………………………..…..19 februari 2016
Årsredovisning 2015 ……………………………………………….mars 2016

Informationen är sådan som Corem skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 oktober 2015 kl 08.00.

Corem Property Group AB (publ) är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar lager-, logistik-, industri- och handelsfastigheter i Sverige samt i Danmark. Corems övergripande mål är att vara det ledande fastighetsbolaget inom sitt segment i kombination med att ge bolagets aktieägare en långsiktigt hög och stabil avkastning på eget kapital. Corems stam- och preferensaktier är noterade på NASDAQ Stockholm, Midcap.