Adverty gynnas av trenderna med annonsering inom e sport

Se hela intervjun

Adverty är ett teknikbolag med en egenutvecklad annonsplattform. Grundades 2016 i Stockholm och har 17 anställda. Bolaget är noterat på NGM sedan 2018.

Produkten

Adverty har tagit fram en plattform för annonsering i spel i VR, AR och mobilappar. Plattformen skapar möjligheter för varumärken att synas hos konsumenterna direkt i spelet på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Spel och applikationsutvecklare kan snabbt och enkelt generera intäkter med hjälp av integrerad reklam.

Potentialen

Spelindustrin är en växande bransch som bara i Sverige växt från 3,7 miljarder kronor år 2012 till 12,5 miljarder år 2016 enligt studier. Här finns en stor potential att nå miljontals spelare med icke-påträngande reklam i form av produktplacering direkt i spelet, något som vi är vana vid från filmindustrin.

Need Help! - We Unite Companies & Investors
Corfind.com