Penser Access: Corline Biomedical - Utdragen slutförhandling

Report this content

Intäkterna i första kvartalet steg till 3,4 mkr (2,5), vilket var i linje med vår förväntan. Ökningen var primärt driven av ökat aktiverat arbete för egen räkning. Rörelsens kostnader steg som beräknat och uppgick till 5,9 mkr (4,3), då den kliniska studien för Renaparin har startats. Som tidigare nämnts har Corline inlett ett samarbete med en nordamerikansk kund för bolagets heparinyta, CHC. Vi räknade tidigare med att kunden skulle börja beställa CHC från Corline under Q3’19. Men drivet av att inget avtal ännu är påskrivet tvingas vi skjuta på lanseringsdatumet ett kvartal. Den finansiella situationen bedömer vi som solid. Bolaget genomförde en riktad nyemission till HealthInvest under Q2’19 vilket stärkte bolagets kassa med 14 mkr till 33 mkr. Vi bedömer att kassan är mer än tillräcklig för att finansiera bolaget tills det genererar vinst. Vi ser en hög kurspotential i aktien men till en hög risk.

Läs den fullständiga analysen: https://links.penser.se/f/a/clbio_20190830.pdf

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se