I Milano presenteras ett nytt projekt av bröderna Campana för Cosentino

Cosentino Group presenterar nu tillsammans med den erkända brasilianska designerduon Humberto och Fernando Campana ett nytt projekt. Det är för andra gången som Cosentino presenterar ett samarbete med Campana bröderna.  Resultatet kommer att presenteras under möbelmässan i Milano på Superstudio Più och på Eurocucina.

Cosentino Group är ledande producent av material i kvarts, natursten och återvunna material. I det nya, innovativa projektet används både Silestone® och ECO by Cosentino®. Projektet består av multifunktionella öar, skapade av olika ytor i starka färger med vita, genomskinliga väggar. Det visar tydligt att Cosentinos produkter är idealiska för att skapa mångsida, moderna designlösningar för kök- och badmiljöer.

Det färdiga projektet kommer att presenteras mellan den 17 och 22 april, både på Eurocucina 2012 och i Superstudio Più.

Cosentino på Eurocucina:
Pavillion 15, Nr. M22-M24

Cosentino på Superstudio Più:
Vía Tortona, 27

För mer information, vänligen kontakta:
Johanna Strömberg, Prat PR
0722 52 81 52/ johanna.stromberg@prat.se

Cosentino Group

Cosentino Group är ett globalt ledande företag inom produktion och distribution av kvartsytor och annan natursten. Koncernen består för närvarande av 6 fabriker, 15 produktionscentrum, mer än 70 distributionsställen kallade Cosentino Centers och mer än 2 200 anställda spridda över hela världen. Cosentino Group förvaltar och kontrollerar all global distribution från huvudkontoret i Spanien, med Centers i 17 länder: USA, Mexiko, Brasilien, Australien, Spanien, Sverige, Norge, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Irland, Schweiz, Italien och Portugal. För närvarande kommer nästan 80 % av omsättningen från de internationella marknaderna.