Integrity by Cosentino®  -världens första diskho skapad i ett enda stycke Silestone®

Nu kan du skapa ett enhetligt och stilrent kök med bänkskiva och diskho i samma material och i den design du själv vill ha med Integrity by Cosentino® i ett enda stycke Silestone®.

Integrity by Cosentino®

Integrity by Cosentino® är det senaste från Silestone® och presenterades på Stockholms möbelmässa. Integrity by Cosentino® är en diskho i ett enda stycke Silestone® . Diskhoarna har alla fördelar som Silestone® har; design, hållbarhet, hygien och hög resistens mot repor, fläckar och syror. Integrity by Cosentino® lanseras med måtten 41x51x15,5 cm i ett brett spektrum av Silestone® färger. Produkten kan integreras med Silestone® bänkskivor för en perfekt finish till hela köket. Integrity by Cosentino® är den perfekta lösningen för krävande användare som söker både design och funktion.

Silestone®

Med 60 olika färger och tre sorters ytstruktur erbjuder Silestone® något för alla stilar, från de modernaste köken till de mer klassiska. I den mycket uppmärksammade 3D-filmen Above Everything Else använder konstnären Alex Roman sig av avancerad CGI-teknik för att presentera det unika materialet. För att se filmen: Above Everything Else av Alex Roman

För mer information, vänligen kontakta: Prat PR, presskontor  för Cosentino Group Scandinavia                                Johanna Strömberg, 0722 52 81 52, johanna.stromberg@prat.se

För information om närmaste återförsäljare: Cosentino Group Scandinavia 031 787 89 80

Cosentino Group är ett globalt ledande företag inom produktion och distribution av kvartsytor och annan natursten. Koncernen består för närvarande av 6 fabriker, 17 produktionscentrum, 53 distributionsställen kallade Cosentino Centers och mer än 2 100 anställda spridda över hela världen. Cosentino Group förvaltar och kontrollerar all  global distribution från huvudkontoret i Spanien, med Centers i 15 länder: USA, Mexiko, Brasilien, Spanien, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Irland, Schweiz, Italien och Portugal. Under 2010 kom nästan 70 % av  omsättningen från internationella marknader.