Material från Cosentino i 227 nya hotell nästa år

• Gemensamt för några av världens mest välkända hotell, som Burj Al Arab i Dubai, NH Eurobuilding i Madrid, Casa Camper i Berlin, The Hotel av Jean Nouvel i Lucerne, Crown Plaza Hotel i Semarang, Hilton i Moskva, Sandton Grand Hotel Reylof i Ghent, Ritz-Carlton Hotel i Shanghai och Grischa Hotel i Davos är att de alla har en interiör med material från Cosentino.
  • Cosentino Group har under året fördubblat affärsområdet som inkluderar hotellprojekt från 700 000 Euro 2011 till 1.5 miljoner Euro under 2012.

Cosentino Group, marknadsledande inom produktion och distribution av kvartsytor är representerade på 107 hotell världen över. Under det kommande året kommer de att leverera material till ytterligare 227 nya hotell.

Arkitekter, designers och inköpare inom hotellindustrin värdesätter Cosentinos produkter för deras hållbarhet, tålighet och design. Materialet är idealiskt för exempelvis bänkskivor, dusch- och badutrymmen samt till golv och i trappor.

Cosentino erbjuder kvartsytor i Silestone, den återvunna ytan Eco by Cosentino, halvädelsten-ytan Prexury by Cosentino, och granitsorterna i Sensa by Cosentino samt ett brett urval av natursten. Cosentinos material möter de behov moderna hotell efterfrågar. Med teknisk karaktär och design passar materialen i både nybyggda hotell och för renovering av redan befintliga hotell.

Följ oss på facebook: https://www.facebook.com/silestonesweden
Följ oss på twitter: https://twitter.com/Silestone_SE
Cosentino’s Newsblog: http://sverige.cosentinonews.com/category/silestone/

För mer information och bilder, vänligen kontakta:
Johanna Strömberg, Prat PR
0722 52 81 52, johanna.stromberg@prat.se

Om Silestone® by Cosentino
Silestone® by Cosentino har revolutionerat den globala stenindustrin och är idag världsledande inom kvartsytor. Silestone® består av mer än 90 % naturlig kvarts - ett högteknologiskt material som är motståndskraftigt mot fläckar, stötar och repor och har en mycket låg absorptionsförmåga. Silestone® har hygieniska egenskaper, ett flertal produktgarantier, certifikat, kvalitet och ansvarstagande från Cosentino Group. Silestone® finns i över 60 färger, tre ytstrukturer, tre olika tjocklekar och många olika format. Tack vare dessa speciella egenskaper är Silestone®s produkter mycket lämpliga att använda i kök, bad och andra utsatta ytor som laboratorier, sjukhus, hotell och restauranger. Silestone® finns representerat i några av världens mest unika byggnader, bland annat Hotel Burj Al Arab i Dubai, Wembley Stadium i London och Torre Agbar i Barcelona.

Som en pionjär inom kvartsytor har Silestone ® revolutionerat den globala stenindustrin och tillväxten har lett till att varumärket idag är världsledande. Silestone® finns nu i var fjärde kök i Spanien. I USA har varumärket en marknadsandel på 75 % av alla kvartsytor och 7 % av alla köksbänkar. Silestone® var det första spanska varumärke som annonserade på Amerikanska Superbowl. Dessutom är Silestone® sponsor för den trefaldiga motorcykelmästaren Jorge Lorenzo.