SILESTONE® SKAPAR OCH UTVECKLAR EN NY DISKHO

Modellen DUE är en del av Integrity by Cosentino®- en linje diskhoar som nu revolutionerar kvartsindustrin genom att vara de första tredimensionella produkterna gjorda av ett enda stycke Silestone®.

• Efter lanseringen av modellen ONE, kännetecknad av runda former, har diskholinjen för Silestone nu utökats med en ny modell: DUE, som utmärker sig med rena och raka linjer.
  • Som med alla Silestone®-produkter är Integrity by Cosentino®-linjen extremt tålig och mycket motståndskraftig mot repor. Linjen håller den allra bästa designkvalitén och kommer med ett garanterat bakteriostatiskt skydd som hindrar bakterier från att växa.

Cantoria, 22a november 2011- Silestone®, världsledaren inom ytor av kvarts och annan natursten, tar nu kvartsindustrin ytterligare ett steg framåt.

Det spanska varumärket har nu utvecklat Integrity by Cosentino®-diskhon, en produkt som revolutionerar kvartsindustrin genom att vara den första tredimensionella produkten producerad av ett enda stycke Silestone®. Resultatet - en arbetsbänk och diskho så perfekt förenade designmässigt att total enhet skapas i utrymmet.

Denna linje diskhoar i Silestone® lanserades tidigare med modellen Silestone® Integrity ONE, med karaktäristiska runda former. Kollektionen utvidgas nu när man presenterar ytterligare en modell - Silestone® Integrity DUE, med rena och raka linjer. Båda modellerna finns i ett brett utbud av Silestone®-färger vilket innebär oändliga designmöjligheter för kunderna.

Till skillnad från Silestone® Integrity ONE, vilken endast finns i storleken 41 x 51 x 15.5 cm, lanseras Silestone® Integrity DUE i två olika storlekar. Den första mäter 37 x 34 x 15.5 och är perfekt för utrymmen gjorda för dubbelhoar. Den andra, med dimensionerna 37 x 51 x 15.5, är ett perfekt val om man endast önskar ha en diskho.

Då detta är en Silestone®-produkt, kommer Integrity by Cosentino® komplett med alla varumärkets fördelar: hygien, skönhet, slitstyrka, hög tålighet mot repor, fläckar och frätande vätskor som kan finnas i ett hem. Dessutom ingår ett garanterat bakteriostatiskt skydd som förhindrar att bakterier växer och sprids på ytorna.

Denna produkt är designad så att installationen ska vara så enkel så möjligt - fäster du den till en Silestone®-bänkskiva blir resultatet en perfekt finish.

För mer information och bilder, vänligen kontakta:
Prat PR, presskontor för Cosentino Group Scandinavia

Johanna Strömberg, 0722 52 81 52, 08-545 152 37
johanna.stromberg@prat.se

För information om närmaste återförsäljare: 031 787 89 80 och www.silestone.com/se

Om Silestone® by Cosentino
Silestone® by Cosentino har revolutionerat den globala stenindustrin och är idag världsledande inom kvartsytor. Silestone® består av mer än 90 % naturlig kvarts - ett högteknologiskt material som är motståndskraftigt mot fläckar, stötar och repor och har en mycket låg absorptionsförmåga.
Silestone® har hygieniska egenskaper, ett flertal produktgarantier, certifikat, kvalitet och ansvarstagande från Cosentino Group. Silestone® finns i över 60 färger, tre ytstrukturer, tre olika tjocklekar och många format. Tack vare dessa speciella egenskaper är Silestones® produkter mycket lämpliga att använda i kök, bad och andra utsatta ytor som laboratorier, sjukhus, hotell och restauranger.
Silestone® finns representerat i några av världens mest unika byggnader, bland annat Hotel Burj Al Arab in Dubai, Wembley Stadium i London och Torre Agbar i Barcelona.

Silestone® finns nu i var fjärde kök i Spanien. I USA har varumärket en marknadsandel på 75 % av alla kvartsytor och 7 % av alla köksbänkar.
Silestone® var det första Spanska varumärke som annonserade på det största reklamtillfället i världen, Amerikanska Superbowl. Dessutom är Silestone® sponsor för den tvåfaldiga världsmästaren i Formel 1, Fernando Alonso sedan 2008, och har sponsrat trefaldiga motorcykelmästaren Jorge Lorenzo. Silestone® sponsrar även Houston Rockets i NBA och Unión Deportiva Almería, ett fotbollslag från företagets hemmaregion i spanska fotbollens andraliga.