Love Antell släpper nytt!

Report this content
18 februari 2015 släpper Love Antell sitt andra soloalbum, ”Barn av Amerika”, ett temaalbum där Love samarbetat med producenten Pär Wiksten. 2014 är ett år att minnas för Love Antell. Han blev med nytt skivbolag och ny producent, släppte en singel, planerade skivsläpp med nytt solo-material, knep en plats i det populära programmet "Så Mycket Bättre", sköt upp skivsläpp, släppte samlingsalbum och blev ett ansikte för hela svenska folket.

2015 väntar runt hörnet, vi vänder blad och blickar framåt! Albumet som legat i byrålådan och som var tänkt att släppas i höstas har nu fått sin plats - i februari 2015 släpps "Barn Av Amerika". Singeln "Underhåll oss" var startskottet för Loves samarbete med producenten Pär Wiksten (Amanda Jenssen/Wannadies mm) och även början på skapandet av den rad av övriga låtar, som tillsammans bildar denna temaplatta. På följande dokument som ni kan ladda ner, berättar Love själv om tanken och idén av "Barn av Amerika", där temat migration står i fokus, som idag är brinnande, aktuellt ämne med det politiska klimat som råder i Sverige just nu.

"Barn av Amerika" kommer att finnas tillgänglig både som CD, 12" vinyl och på alla digitala plattformar. På cd-utgåvan kommer även en bonus-cd ingå med Loves tolkningar från "Så Mycket Bättre". Två veckor efter releasedagen, beger sig Love ut på vägarna tillsammans med sitt band med start den 6 mars i Luleå.

6/3 - Luleå, Kulturens Hus I 12/3 - Växjö, Växjö Teater I 13/3 - Göteborg, Pustervik I 14/3 - Linköping, L'Orient I 19/3 - Uppsala, Regina Teatern I 20/3 - Bollnäs, Bollnäs Kulturhus I 21/3 - Gävle, Gävle Konserthus I 26/3 - Sälen, ICE I 2/4 - Örebro, Kulturhuset I 3/4 - Borlänge, Liljan I 4/4 - Eskilstuna, Royal Biografen I 10/4 - Lund, Mejeriet I 11/4 - Malmö, KB I 17/4 - Vara, Vara Konserthus I 18/4 - Helsingborg, The Tivoli I 22/4 - Bergen, Garage I 23/4 - Oslo, John Dee I 24/4 - Karlstad, Nöjesfabriken I 25/4 - Stockholm, Debaser Medis

Läs Love’s egna ord om albumet