Say Lou Lou släpper ny singel och spelar på Popaganda

Report this content
Say Lou Lou har skrivit låtar med bland andra Hannah Robinson (Lana del Rey, Kylie Minouge), Janne Kask, Noonie Bao och Jocke Berg för att nämna några. De har gästat Lorentz på det hyllade albumet "Kärlekslåtar" och bidragit med ett spår till Feministiskt Initiativs samlingsalbum "F!”. Men det senaste samarbetet sticker ut lite extra - tillsammans med Skandinaviens hetaste elektro-producent Lindstrøm släpper de låten “Games For Girls”.“Games For Girls” fick en massiv spridning när internationellt erkända musiksajten Pitchfork i början av augusti lade upp en lyssningslänk på singeln, som sedan skulle komma att spridas med raketfart runt om i världen. Idag den 29 augusti släpps låten officiellt i Sverige.

Say Lou Lou bildades av tvillingsystrarna Miranda och Elektra Kilbey 2012 då de släppte första singeln "Maybe You" på nätet via Soundcloud. Sedan dess har de haft två hektiska år med världsomspännande kontrakt med skivbolag, släppt kritikerrosade singlar, fått åtskilliga visningar av sina musikvideos. De har spelat för stora publiker, på egen hand i både Sverige som internationellt, samt turnerat med akter som Kelis, HURTS, London Grammar och Foster the People. Men tvillingparet föredrar att spela för den svenska publiken och därför är de extra peppade inför Popaganda i Stockholm lördagen den 30 augusti.

- På lördag är det två år sedan vi stod på scenen för första gången som Say Lou Lou på Popaganda, det känns som ett festligt jubileum! Och att få spela igen på hemmaplan firar vi genom att släppa vår nya låt som vi gjort i fint samarbete med Lindstrøm.

Nya singeln “Games For Girls” kommer att finnas med på Say Lou Lou's debutalbum “Lucid Dreaming” som släpps den 2 februari 2015.

image-3.jpeg
Lyssna på Say Lou Lou x Lindstrøm “Games For Girls” här!