Cramo får ny stor order; håller ställningarna hos LKAB

Cramo Sverige AB har fått i uppdrag av LKAB att ansvara för alla ställningsentreprenader inom LKABs arbetsområde KA3/KK4 i Kiruna. Uppdraget innebär att Cramo tillsammans med underleverantören Brinkab AB ansvarar för uppförandet av all tyngre ställning för installationer i LKABs nya pelletsverk i Kiruna.

Cramo har sedan tidigare ett totalansvar för maskinförsörjning och bodetablering samt har levererat ett provisoriskt värmesystem under uppförandet av pelletsverket.
Tillsammans med Brinkab har Cramo skapat en lösning för uppförande av ställningar för installationer i pelletsverket

- Vi är mycket stolta över att LKAB ger oss förtroendet att genomföra denna entreprenad, säger Anders Nyström, Distriktschef för Cramo Sverige AB i Norrbotten.

- Cramo är en pålitlig och lyhörd leverantör som vi vet har de projektledningsresurser som krävs för ett projekt av det här formatet, säger Ulf Gräsvik, anläggningschef vid LKAB:s pelletsverk.

De senaste åren har Cramo Sverige AB varit leverantör av hyreslösningar för maskiner och utrustning till flera stora industriprojekt åt förutom LKAB i Kiruna även Stora Enso i Kvarnsveden, SCA i Östrand och IKEA i Haparanda med flera.

- Tung ställning är ett relativt nytt verksamhetsområde för oss och vi är glada att kunna åta oss ett så här stort projekt inom det området, säger Gunnar Morath, Regionchef för Cramo Sverige AB region Nord.

Entreprenaden omfattar totalt cirka 50 miljoner kronor och pågår under hela 2007.

För ytterligare information var god kontakta:

Anders Nyström, Distriktschef Cramo Sverige AB, tfn 0703 25 52 40
Gunnar Morath, Regionchef Cramo Sverige AB, tfn 0706 87 64 68