Cramo i Finland blir Cramo - the Cat Rental Store

Cramo i Finland blir Cramo - the Cat Rental Store - Satsning på kraftig tillväxt de närmaste åren Cramo i Finland tänker öppna minst 3-5 nya uthyrningsdepåer per år framöver. Målet är att ha täckning över hela landet. I och med att verksamheten nu blir en del av det internationella nätverket "the Cat Rental Store" finns mycket goda förutsättningar för ökad tillväxt och att nå nya kundgrupper. Cramo i Finland har vuxit med nära 20 procent de senaste åren. Förvärven av Helsingin Kone-Pekka och Voukramestarit har gjort tillväxten möjlig. Nu blir satsningen än mer offensiv, när verksamheten knyts närmare Cramo och Caterpillar's internationella uthyrningskoncept the Cat Rental Store - som har runt 1 400 uthyrningsdepåer över hela världen. Finska företag har börjat upptäcka fördelarna med att hyra jämfört med att själva äga maskiner och utrustning, och Cramo bemöter detta med ett stort produktutbud för alla behov. I sortimentet finns allt ifrån bygg- och anläggningsmaskiner till liftar, truckar, bodar och flyttbara lokaler. Totalt finns det över 100 000 enheter i uthyrningsflottan. I och med att Cramo i Finland nu kommer att verka under samma profil som merparten av Cramo's depåer ökar också möjligheter att flytta maskiner och utrustning från andra länder och depåer för att snabbt kunna tillmötesgå kundernas behov. Dessutom kan Cramos erfarenhet och beprövade servicekoncept i andra länder nu utnyttjas bättre av Cramo i Finland. Behovet av nya lösningar med stor kapacitet finns hos både finska förvaltningar och bygg- och industriföretag i landet. Nu får Cramo i Finland den storlek, den flexibilitet och de servicemöjligheter som behövs för att möta detta behov. Ett exempel som redan gett utdelning är det ökade utbudet av flyttbara lokaler: [REMOVED GRAPHICS] - Det första stora modulprojektet är redan genomfört. Det är i Ekenäs där läkemedelsföretaget Leiras har hyrt moduler när deras kontor byggs om, berättar Jarmo Laasanen som är vd för Cramo i Finland. - Cramo har etablerat sig som en uthyrare som kan täcka hela behovet av utrustning för såväl stora och små byggföretag som den offentliga sektorn. Det ger Cramo i Finland en utmärkt grund för att bli ett av de största uthyrningsföretagen i landet. Under oktober månad har Cramo i Finland genomgått omprofileringen till the Cat Rental Store. Därmed fullföljer Cramo sin strategi att alla depåer på alla marknader ska verka under samma profil: the Cat Rental Store. Idag finns Cramos depåer under detta koncept i Sverige, Norge, Danmark och Holland. Lettland och Litauen står på tur. Stockholm 2004-10-18 Cramo AB För ytterligare information, kontakta Gunnar Glifberg, VD och koncernchef i Cramo AB, tel 08-623 5400 Jarmo Laasanen, VD Cramo Suomi OY, , +358 (0)50 500 0541 Cramo är en av norra Europas ledande uthyrningskoncerner med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna, Belgien, Finland, Estland och Polen. Som representant för "the Cat© Rental Store" ingår Cramo koncernen i ett världsomspännande nätverk av cirka 1.300 uthyrningsdepåer.Genom cirka 170 service- och försäljningsställen hyr man ut maskiner, utrustning och flyttbara lokaler till industri, byggföretag och offentlig sektor. Omsättningen under 2003 var3 miljarder kronor.www.cramo.se Cramo Suomi OY hyr ut maskiner, utrustning och flyttbara lokaler. I Finland har man uthyrningsdepåer i Helsingfors, Esbo, Järvenpää, Hyvinkää, Riihimäki, Hämeenlinna,Åbo, Tammerfors, Björneborg, Uleåborg och Tornio. Omsättningen 2003 uppgick till ca 85 MSEK och antalet anställda till 5. www.cramo.fi ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/18/20041018BIT20670/wkr0010.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/18/20041018BIT20670/bild.html Bilder