Cramo växer i Norge

Report this content

Cramo har förvärvat Hamar Liftutleie AS. Verksamheten kommer att drivas vidare, under oförändrat namn, men som helägt dotterbolag till Cramo AS. Förvärvet innebär en viktig förstärkning av Cramos position på centrala Östlandet.

Cramo AS övertar samtliga aktier i Hamar Liftutleie AS, som fortsätter sin uthyrnings-verksamhet i Mjösregionen under oförändrat namn. Bolaget, som har en stark position på sin marknad, kommer inom ramen för Cramo AS att kunna fortsätta växa och erbjuda sina kunder ett bredare uthyrningssortiment. Hamar Liftutleie AS omsätter ungefär 15 MNOK och har fem anställda som samtliga blir kvar i verksamheten.

- Förvärvet av Hamar Liftutleie tillför Cramo värdefull kompetens och ger oss ett bättre fäste i ett område där vi hittills inte varit så starka, säger Finn Lökken, VD i Cramo AS.

- Förvärvet är ett naturligt led i vår satsning i Norge, säger Göran Carlson vice koncernchef i Cramo. Vi utvärderar fortlöpande möjligheterna att fortsätta växa.

Cramo AS är totalleverantör av hyreslösningar för maskiner och utrustning, med en bred och modern maskinpark. De senaste åren har man satsat särskilt mycket på att utveckla lift- och anläggningsmaskinsortimentet. Förvärvet av Hamar Liftutleie kommer att förbättra Cramos depånätverk i Norge ytterligare och därmed bidra till att förbättra servicenivån mot kunderna ytterligare.