Stororder till Cramo

Stororder till Cramo Cramo har fått en order på uppåt 200 flyttbara lokaler och bodar i samband med att Stora Enso bygger en ny pappersmaskin i Kvarnsveden. Utrustning som huvudsakligen ska användas till kontorslokaler och manskapsbodar börjar levereras den 23 februari. Cramo kommer även att upprätta en projektdepå på fabriksområdet för att kunna tillhandahålla även maskiner och annan utrustning under projekttiden. Stora Enso har beslutat att bygga en ny pappersmaskin i Kvarnsveden. Investeringen beräknas uppgå till totalt cirka 450 MEUR Arbetet på byggarbetsplatsen inleds i mars 2004 och beräknas vara färdigt under hösten 2005. Redan i inledningsskedet monteras ett 90-tal moduler som ska användas till kontor för pappersbrukets egen projektledning, samt platskontor för byggledningen. Dessutom levererar Cramo ett 40-tal bodar som ska användas som entreprenörskontor, omklädningsrum, lunchrum och våtrum. "Som mest räknar vi med att ha mer än 100 bodar på plats för att kunna ta hand om uppåt 1.200 man", säger Mats Johansson, ansvarig projektledare på Cramo. "Totalt rör det sig om ett 50-tal olika entreprenörer som kommer att hyra av oss, och många av dem kommer säkert att behöva även maskiner, liftar och annan utrustning. Vi har en överenskommelse med Kvarnsvedens projektledning om att sätta upp en uthyrningsdepå för detta på fabriksområdet". "Vi är ett av mycket få uthyrningsföretag som har egen kapacitet för ett så här stort projekt", säger Cramo Sveriges VD Magnus Rosén. "Uthyrning handlar ju normalt om ett mycket stort antal små transaktioner. Att hantera projekt som inbegriper väldigt mycket utrustning och helt olika produktgrupper på ett för kunden kostnadseffektivt sätt är en kompetens vi utvecklat de senast 4-5 åren". Stockholm 2004-02-19 Cramo AB För ytterligare information, kontakta: Gunnar Glifberg, VD och koncernchef i Cramo AB, tel 08-623 5400 Magnus Rosen, VD Cramo Sverige AB, 08-623 54 00 Cramo är en av norra Europas ledande uthyrningskoncerner med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna, Belgien, Finland, Estland och Polen. Som representant för "the Cat© Rental Store" ingår Cramo koncernen i ett världsomspännande nätverk av cirka 1.300 uthyrningsdepåer. Genom cirka 170 service- och försäljningsställen hyr man ut maskiner, utrustning och flyttbara lokaler till industri, byggföretag och offentlig sektor. Omsättningen under 2003 var3 miljarder kronor. www.cramo.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/19/20040219BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/19/20040219BIT00640/wkr0002.pdf