Report this content

Credit Suisse Asset Management utser Kristoffer Lind till nordisk försäljningschef Stockholm, December 29, 2003 - Credit Suisse Asset Management (CSAM) har utsett Kristoffer Lind till posten som nordisk försäljningschef. Kristoffer kommer att ansvara för affärsutveckling i de nordiska länderna Sverige, Finland, Norge, Danmark och Island. Han har också fått mandat att etablera distributionskanaler för CSAM:s placeringsfondverksamhet hos institutioner och distributörer, bl.a. banker, försäkringsbolag, fondförvaltare och oberoende finansiella rådgivnings-nätverk. Kristoffer Lind kommer att rapportera till James Beddall, försäljnings-ansvarig för Benelux-länderna och Norden. James Beddall lämnar följande kommentar om utnämningen: "Kristoffer blir ett värdefullt tillskott i vårt team. Han har tio års erfarenhet av finansrådgivningsbranschen, bland annat har han uppvisat goda resultat i marknadsföringen av finansiella produkter och tjänster. Vi mycket glada att välkomna Kristoffer bland oss nu när vi upplever en kraftig tillväxt i vår verksamhet." Kristoffer kommer närmast från Credit Suisse Private Banking, där han har varit Senior Relationship Manager för Luxemburg. Tidigare har han innehaft befattningar som projektledare på Trygg-Hansa Kapitalförvaltning och som Account Manager hos SEB Private Bank, Luxemburg. Kristoffer har en internationell jur.kand.-examen (L.L.M.) från Lunds Universitet. ### Information till redaktörer: Credit Suisse Asset Management är den gren av Credit Suisse First Boston som förvaltar institutionella fonder och placeringsfonder. Vi ingår i Credit Suisse Group, en av världens största finansiella organisationer som förvaltar cirka 906,5 miljarder USD i tillgångar. Credit Suisse First Boston (CSFB) är en ledande global investeringsbank som betjänar institutionella, företags-, statliga och privatkunder. Bland CSFB:s verksamheter märks emissionsgarantier, försäljning och handel, investeringbank, privatfinans, finansiell rådgivning, investeringsanalys, riskkapital, korrespondentmäkleri och kapitalförvaltning. CSFB finns representerat på 69 platser i 34 länder på fem kontinenter. Företaget är en affärsenhet inom Zurich-baserade Credit Suisse Group, ett av världens ledande företag i globala finansiella tjänster. Mer information om Credit Suisse First Boston finns på vår webbsida http://www.csfb.com Den 30 september 2003, hade Credit Suisse Asset Management 1 985 anställda runt hela världen och förvaltade globala tillgångar till ett värde av 312,7 miljarder USD. Observera att detta inte är ett erbjudande om rådgivningstjänster från Credit Suisse Asset Management. Mer information om Credit Suisse Asset Management finns på vår webbsida http://www.csam.com. Presskontakt: Credit Suisse Asset Management Sweden Kristoffer Lind 0705 - 93 95 86 Share Communications Goran Sachs 08 - 402 89 48 Internet: www.csam.com/se/ppm ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00560/wkr0002.pdf