Crest Computer lanserar nya stationära datorer i ABILITY-serien

Crest Computer lanserar nya stationära datorer i ABILITY-serien Crest Computer följer upp introduktionen av den mobila COMPANION-serien med att lansera nya modeller av stationära datorer. Nyheterna, ABILITY 310, 410, 510 samt 710 är avsedda för krävande professionell användning och finns att beskåda på mässan Connect 2001 i Älvsjö 23-25 april. Modellerna riktar sig till företagsanvändare på olika nivåer, från ABILITY 310 där användarvänlighet och expansionsmöjligheter prioriterats, till ABILITY 710 där bl.a. Intels Chipset 850 och Pentium 4 processor borgar för maximal prestanda. Precis som företagets bärbara serie, COMPANION, är de stationära datorerna i ABILITY-serien framtagna för att tillfredsställa kräsna företagskunder med mycket höga krav på driftssäkerhet, uppgraderbarhet och användarmiljö. ABILITY-serien har ett smidigt och lättanvänt chassi, som är utrustat med ett utförligt modulschema. Tillsammans med nyutvecklade skydd mot stöld, överhettning och strålning gör detta ABILITY populär hos företagens IT-avdelningar. "Att kunna kombinera topprestanda till ett konkurrenskraftigt pris med en mycket hög driftssäkerhet är naturligtvis oerhört tillfredsställande", säger Crest Computer´s produktchef, Peter Åsberg. "Idag innehåller de flesta företagsdatorer affärskritisk information, vilket gör att man måste ställa helt andra krav på produkterna. Det är utifrån dessa krav vi utvecklat nya ABILITY." Crest Computer medverkar på Connect 2001 i Älvsjö, en mässa med inriktning på ledande teknik inom datorer, e-business och mobilitet. Du hittar oss och våra produkter i monter C13:39. Om Crest Computer Crest Computer är ett modernt datorföretag som säljer skräddarsydda datorer utan mellanhänder direkt till medelstora och stora företag. Genom en kostnadseffektiv affärsmodell satsar företaget på kvalité, flexibilitet och hög kundsupport. Crest Computer etablerades 1999 och har sitt huvudkontor i Kista utanför Stockholm. Företaget satsar på en snabb expansion för att bli en ledande aktör i Norden. Företagets huvudmarknader är Sverige, Norge och Danmark För ytterligare information kontakta: Terje Width, koncernchef, Crest Computer Sweden AB +46 8 594 616 16, terje.width@crestcomputer.com eller: Peter Åsberg, Produktchef Crest Computer Sweden AB +46 8 594 616 23, peter.asberg@crestcomputer.com eller besök vår hemsida, www.crestcomputers.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/24/20010424BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/24/20010424BIT00350/bit0001.pdf