• Crocs/

CROCS FÖRNEKAR KONKURSPÅSTÅENDE - Crocs Nordic går med vinst trots lågkonjunktur

Report this content

I en artikel i The Washington Post den 16 juli, 2009, påstods det att Crocs ligger på gränsen till konkurs. Crocs Nordics VD, Kimmo Salmi förnekar detta påstående.

– Artikeln i The Washington Post grundar sig inte på fakta utan på en reporters feltolkning rörande Crocs nuvarande lån som är helt vanliga lån inom affärsbranschen. Crocs har amorterat dessa lån som planerat, samtidigt som normala nedskärningar av utgifter gjorts inom organisationen. Det är helt klart att lågkonjunkturen har påverkat vår försäljning men vi har anpassat produktionen gentemot efterfrågan. Crocs finska dotterbolag, som även ansvarar för distributionen till Norge, Sverige och Baltikum, gör till och med större vinst än förra året, säger Kimmo Salmi, Crocs Nordics VD. Trots att varumärket Crocs bara är fem år gammalt är det nästan lika välkänt som exempelvis Nike och Adidas. – Varumärkets styrka bekräftades ännu mer nu med tanke på hur snabbt denna artikel spreds världen över. Crocs är ett varumärke som engagerar – antingen så gillar men det eller så gör man det inte. Crocs används för närvarande av mer än 100 miljoner människor i 125 länder. Personer som uppskattar vårt Crosslite‐material kan idag välja mellan 125 olika modeller i olika färger för användning på fritiden och/eller till jobbet, avslutar Kimmo Salmi.

Taggar: