Croisette etablerar sig i Kalmar

Croisette startar nu upp sitt tionde kontor, denna gång i den kustnära staden Kalmar.

I våras gjordes en utvärdering av behovet av fastighetsrådgivare på olika orter i landet. Efter detta var gjort sattes en rekryteringsprocess utöver det vanliga i gång.

Det skickades i början av året ut rosa kuvert till väl valda personer bosatta i de områden där Croisette ville möta marknadens efterfrågan med lokala kontor. Resultatet av detta blev bland annat att vi kom i kontakt med Christian Arvill och Amar Dzin. Två extremt drivna individer som uttryckte sig vara redo för nya utmaningar, nämligen att starta upp Croisette Kalmar.

Christian har en bakgrund inom bankvärlden och var dessförinnan fastighetsmäklare.

” På något vis har det alltid funnits en längtan tillbaka till fastighetsbranschen och det känns därför otroligt roligt att få möjligheten att starta upp Croisette i Kalmar.” Säger Christian Arvill, Co-Head of Leasing, Kalmar.

Amar har sedan år 2014 ägnat sig åt fastigheter då han jobbat som bland annat fastighetsmäklare. Han känner sig långt ifrån klar med fastighetsbranschen och är redo att utvecklas samt ta en ny riktning inom branschen.

”När möjligheten med Croisette Kalmar öppnade sig för oss så kändes det som att hitta hem. Jag har alltid sagt att Kalmar är liten stad i storstadsformat och är övertygad om att vår vision med Croisette kommer nå framgångar här i stan så väl som andra delar av länet.” Säger Amar Dzin, Co-Head of Leasing, Kalmar.

Både Christian och Amar uttrycker att de ser fram emot att ta klivet över till den kommersiella sidan vilket Croisette är otroligt glada över.

Om Christian och Amar

Christian och Amar är två optimister som utan tvekan passar in i bolagets företagskultur. Christian bor tillsammans med sin fru och tre barn i Kalmar. Han har även ett stort intresse för arkitektur, design och konst.

Amar bor även han i Kalmar tillsammans med sin sambo och har snart en ny familjemedlem som är på väg. Han är en väldigt aktiv person som gillar att utmana sig själv. Triathlon och Crossfit ligger honom varmt om hjärtat.

”Redan vid den första kontakten med bolagets VD Per Svensson, så kändes Croisette som ett företag som är redo att expandera och fortsätta sin lyckade resa även på mindre orter. ” Säger Amar Dzin, Co-Head of Leasing, Kalmar.

Peter Bergquist, Vice VD på Croisette säger att han med trygghet nu lämnar över ansvaret för Croisette Kalmar till de två nyfunna kandidaterna, och ser fram emot de resultat som kontoret kommer att kunna leverera.

”För att kunna ge våra kunder i Kalmarregionen bästa möjliga rådgivning känns det fantastiskt att vi nu etablerar ett lokalt kontor på orten. Christian och Amar är två extremt drivna personer och har hjärtan som slår extra för Kalmar!” Säger Peter Bergquist, Vice VD & Head of Leasing, Croisette Real Estate Partner

För mer information kontakta:

Christian Arvill, Co-head of Leasing Kalmar

mob: +46 (0) 731 54 29 91

@:christian.arvill@croisette.se

Amar Dzin, Co-head of Leasing, Kalmar

Mob: +46 (0) 40 15 19 17

@: amar.dzin@croisette.se

Croisette Real Estate Partner erbjuder kvalificerad analys och värdering, lokalförmedling, kompetensförsörjning, transaktionsrådgivning, försäkringsförmedling samt förvaltning avseende kommersiella fastigheter, flerbostadshus och mark. Croisette är rikstäckande i Sverige, Island och Danmark med huvudkontor i Malmö.