Croisette i Göteborg förmedlar gymkedjan F45 första studio i Sverige

Croisette har varit rådgivare i uthyrningen på Norra Allégatan 5 i centrala Göteborg.

Lokalen är på totalt 324 kvm och belägen i markplan, tillträdande hyresgäst är gymkedjan F45.
F45 är en gymkedja som startade år 2011, med sin första studio i New South Wales. Det finns idag över 1750 studios i världen och är en av de snabbast växande fitness-franchise. David Beckham är bolagets senaste ambassadör. F45 har fokus på 45 minuters högintensiv intervallträning. Detta blir F45’s första etablering i Sverige som de flyttar in i under Q2 2022.

”– F45 is not a regular gym, it’s a global fitness phenomenon and we are so excited to bring it to Sweden, and so fitting that the first one in the country opens in the fitness capital: Gothenburg. I have personally been exercising for many years (Göteborgsvarvet  2019!) and the moment I walked inside an F45, I felt the huge sense of community and vibrance. F45 is class based high-intensity functional training where our expert personal trainers will guide you through each movement and support your entire transformation journey. Follow our story on Instagram @F45_Training_Jarntorget or better yet, come visit us! Newcomers get a free one week trial. Opening May 1st ”, säger Gareth Evans, Founder, Pripen AB

Fastighetsägare är Svanström Fastigheter.

Jennifer Eriksson, Head of Leasing, Gothenburg

mob:
@: jennifer.eriksson@croisette.se

Croisette Real Estate Partner erbjuder kvalificerad analys och värdering, lokalförmedling, kompetensförsörjning, transaktionsrådgivning, försäkringsförmedling samt förvaltning avseende kommersiella fastigheter, flerbostadshus och mark. Croisette är rikstäckande i Sverige, Island och Danmark med huvudkontor i Malmö.