Croisette köprådgivare när Stendörren förvärvar lagerfastighet i Västerås

Stendörren Fastigheter AB (publ) förvärvar lagerfastigheten Västerås Hovmästaren 2 av Hygienteknik Sverige Holding AB till ett underliggande fastighetsvärde om ca 102 Mkr. Croisette Real Estate Partner agerade rådgivare åt Stendörren.

Fastigheten Hovmästaren 2 är belägen i området Långängarna i västra Västerås och den totala uthyrningsbara arean uppgår till 8 629 m². Fastigheten är fullt uthyrd till en hyresgäst på ett hyresavtal som löper till och med 29 februari 2028.

”– Vi är stolta över att ha fått bistå Stendörren i detta förvärv då det är ett typexempel på hur vi arbetar proaktivt med att identifiera och skapa affärsmöjligheter för att sedan kunna koppla ihop en säljare med rätt köpare. Extra roligt är det att få medverka till ännu en affär inom det heta industri- och logistiksegmentet.”, säger David Almqvist, Co-head of Transactions på Croisette Real Estate Partner.

David Almqvist, Co-head of Transactions, Croisette Real Estate Partner
vxl: 08-15 92 44

david.almqvist@croisette.se

Croisette Real Estate Partner är fastighetsbranschen mest expansiva och nytänkande rådgivare och företräder fastighetsbranschens mest progressiva kunder. Bolagets hängivna och engagerade medarbetare erbjuder kvalificerad och långsiktigt hållbar rådgivning inom transaktion, värdering & analys, lokalförmedling, kompetensförsörjning, förvaltning samt försäkringsförmedling. Croisette är rikstäckande i Sverige och på Island med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Halmstad, Uppsala och Reykjavik.