Croisette säljrådgivare åt Castellum i Borås

Croisette har agerat Castellums rådgivare vid försäljningen av fastigheten Raklinjen 2, en strategiskt belägen fastighet i Brämhult, Borås.

Fastigheten omfattar knappt 8 000 kvm och innehåller lokaler för lager, lättindustri och kontor som inrymmer ett tiotal hyresgäster.

Köpare i transaktionen är Cernera som sedan tidigare har en stark närvaro på orten.

”– Aptiten för lättindustri i regionstäder som Borås är fortsatt god bland investerare. Vi passar på att tacka Castellum för förtroendet och önskar Cernera lycka till med den fortsatta utvecklingen av fastigheten och Brämhult” - Manfred Meyer, Senior Associate, Croisette Real Estate Partner

För mer information kontakta:

Manfred Meyer, Senior associate

mob: +46 (0) 735 36 68 00

@: manfred.meyer@croisette.se

Croisette Real Estate Partner är fastighetsbranschen mest expansiva och nytänkande rådgivare och företräder såväl fastighetsbranschens mest progressiva kunder, som medvetna bostadssäljare. Koncernens hängivna och engagerade medarbetare erbjuder kvalificerad och långsiktigt hållbar rådgivning inom transaktion, värdering & analys, lokalförmedling, kompetensförsörjning, förvaltning, försäkringsförmedling samt fastighets- bostadsrätts- och hyresförmedling. Croisette är rikstäckande i Sverige, Island, Danmark och i Finland med globalt huvudkontor i Malmö.