Croisette säljrådgivare när Everleaf Property AB avyttrar bostadsportfölj

Everleaf Property AB har avyttrat sex fastigheter i Vellinge till HSB Malmö. Croisette Real Estate Partner agerade rådgivare åt säljaren.

Fastigheterna utgörs av en bostadsportfölj om cirka 9 421 m² i uthyrningsbar area, fördelat på 106 lägenheter samt fyra kommersiella lokaler. Försäljningen sker i bolagsform med ett underliggande fastighetsvärde om 188,3 mkr.

”– Det är välskötta fastigheter och vi är mycket glada att våra bosparande medlemmar nu får tillgång till hyreslägenheter i Vellinge. Det är ett strategiskt bra förvärv med tanke på att vi just nu bygger hyreslägenheter i Hököpinge”, säger Lennart Eckerholm, tillförordnad affärsområdeschef HSB Sundsfastigheter.

”– Vi är glada över att ha fått förtroendet att bistå Everleaf Property i denna försäljning. Affären visar på en fortsatt stark transaktionsmarknad och vi kommer sannolikt fortsätta att se den här typen av affären på bra nivåer framöver trots rådande pandemi”, säger Peter Eriksson, Partner på Croisette Real Estate Partner i Malmö.

Flygfoto över portföljen i centrala Vellinge.

Peter Eriksson, Partner på Croisette Real Estate Partner
 Mob: +46 (0) 723 88 84 04
peter.eriksson@croisette.se

Croisette Real Estate Partner är fastighetsbranschens mest expansiva och nytänkande rådgivare och företräder fastighetsbranschens mest progressiva kunder. Bolagets hängivna och engagerade medarbetare erbjuder kvalificerad och långsiktigt hållbar rådgivning inom transaktion, värdering & analys, lokalförmedling, kompetensförsörjning samt förvaltning. Croisette är rikstäckande med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Halmstad.

Fastighetstransaktion av bostadsportfölj i Vellinge.

Citat

Peter Eriksson, Partner på Croisette Real Estate Partner.