Croisette säljrådgivare när Gruvtornet avyttrar fastigheter till Företagsparken

Gruvtornet Fastigheter AB har avyttrat fyra fastigheter i Sala i Fridhems handels- och verksamhetsområde.

Fastigheterna har en uthyrningsbar area om totalt 10 500 m2 och bland de större hyresgästerna återfinns DollarStore, Jem & Fix, Happy Homes och Merkonomen. Köpare till fastigheterna är Fastators innehavsbolag Företagsparken. Croisette Real Estate Partner och Wistrand agerade rådgivare åt säljaren.

”Det har varit roligt att få företräda Gruvtornet i den här försäljningen av fyra välunderhållna fastigheter som vi är övertygade om att Företagsparken kommer förvalta väl. Försäljningen är ett bevis på att det finns en stark efterfrågan på fastigheter inom handelssegmentet även i mindre orter om ankarhyresgästerna är starka och mikroläget det rätta”, säger Olle Håkanson Nobel, Co-head of Transactions, Croisette Real Estate Partner.

Olle Håkanson Nobel, Co-head of Transactions

@: olle.hakansonnobel @croisette.se

Croisette Real Estate Partner är fastighetsbranschen mest expansiva och nytänkande rådgivare och företräder fastighetsbranschens mest progressiva kunder. Bolagets hängivna och engagerade medarbetare erbjuder kvalificerad och långsiktigt hållbar rådgivning inom transaktion, värdering & analys, lokalförmedling, kompetensförsörjning, förvaltning samt försäkringsförmedling. Croisette är rikstäckande i Sverige och på Island med huvudkontor i Malmö.

Citat

Det har varit roligt att få företräda Gruvtornet i den här försäljningen av fyra välunderhållna fastigheter som vi är övertygade om att Företagsparken kommer förvalta väl. Försäljningen är ett bevis på att det finns en stark efterfrågan på fastigheter inom handelssegmentet även i mindre orter om ankarhyresgästerna är starka och mikroläget det rätta.
Olle Håkanson Nobel, Co-head of Transactions, Croisette Real Estate Partner